کد خبر : 14741
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

معصومه نیک‌کار

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر:ساخت کارخانه کشتی‌سازی بر افزایش مبادلات تجاری کشور تاثیرگزار است

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر:ساخت کارخانه کشتی‌سازی بر افزایش مبادلات تجاری کشور تاثیرگزار است
ساخت مجموعه کارخانه کشتی سازی با میزان سرمایه گذاری 850 میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با ایجاد اشتغال برای 350 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر غیرمستقیم همراه خواهد بود.

به گزارش پویشگران گیل :
علی فتحی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد زیرساخت‌های دریایی و بندری بوده، اظهار داشت:سرمایه‌گذاری مناسب و زیرساخت‌های خوبی در بنادر گیلان از جمله انزلی و چمخاله ایجاد شده است.
وی با اشاره به ساخت کارخانه کشتی سازی در مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد:مبحث حمل و نقل دریایی یکی از الویت‌ها و سیاست‌هایی است که سازمان بنادر و دریانوردی آن را دنبال می‌کند و ما وظیفه داریم که این بخش را رونق بدهیم.
عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای ساخت و تعمیرات کشتی در مجتمع بندری انزلی ایجاد شده است،افزود:با توجه به وجود بستر مناسب،سرمایه گذارانی از آمادگی خود خبر دادند.
فتحی در مورد تاثیرات ساخت کارخانه کشتی‌سازی بر منطقه و بنادر شمالی کشور، تصریح کرد:در بخش حمل و نقل دریایی سهم کمی را نسبت به دیگر بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر دارا هستیم و باید این سهم را ارتقاء دهیم لذا ساخت کارخانه کشتی سازی در بندرانزلی تاثیرات مثبت و بسزایی در افزایش مبادلات تجاری ایران در شمال کشور خواهد داشت.
وی با بیان اینکه با ایجاد کارخانه کشتی‌سازی امکان ساخت انواع کشتی تانکر نفتی،جنرال کارگو، شناورهای کروز مسافری و خدماتی نظیر یدک کش در دریای خزر برای کشورمان در بندرانزلی فراهم خواهد شد، اذعان داشت:نوسازی ناوگان کشتی‌های باری کشور نیز از دیگر اهداف این طرح است.
عضو هیات‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مورد حمایت از سرمایه‌گذاران مجموعه کارخانه کشتی‌سازی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی اعطای تسهیلات از محل کمیته وجوه اداره شده در جهت افزایش مبلغ سرمایه‌گذاری و ترویج و توسعه فرهنگ دریایی را دارد.
گفتنی است،ساخت مجموعه کارخانه کشتی سازی با میزان سرمایه گذاری 850 میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با ایجاد اشتغال برای 350 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر غیرمستقیم همراه خواهد بود.
این طرح در فاز اول در زمینی به مساحت ۵.3 هکتار احداث می‌گردد و در فاز دوم زمینی به مساحت 10 هکتار در مجاورت موج شکن شرقی بندرانزلی به آن الحاق خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.