کد خبر : 10111
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۷

مدیر کل بیمه سلامت گیلان: افراد بدون پوشش بیمه درمانی،تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

مدیر کل بیمه سلامت گیلان: افراد بدون پوشش بیمه درمانی،تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند
۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه که پیش ازاین برای افراد بالای ۱۲ سال بصورت آزاد فروخته می شدند، دراین طرح مشمول پوشش بیمه ای می شوند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر کل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه افرادی که هیچ پوشش بیمه درمانی ندارند، می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند، گفت: این طرح به منظور بهره مندی آحاد جامعه از خدمات بیمه سلامت و دریافت بیمه سلامت رایگان برای افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی در سه دهک نخست جامعه است.
مدیر کل بیمه سلامت گیلان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم وگرامی داشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی «روزخبرنگار»،به شرح وظایف سازمان بیمه سلامت اشاره کرد وگفت: یکی از مهمترین وظایف سازمان بیمه سلامت ایران از ابتدای تاسیس تاکنون ایجاد پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش در جامعه است.
پرداخت حق بیمه معاف
وی افزود: بر اساس آیین نامه مصوب دولت در صورتیکه افراد در سه دهک اول درآمدی باشند از پرداخت حق بیمه معاف هستند و بقیه افراد از دهک چهارم به تناسب باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.
پوشش بیمه رایگان
وی اضافه کرد:دراین طرح امکان پوشش بیمه رایگان برای افرادی که اطلاعات دهک درآمدی آنها از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام نشده و یا افرادی که به نتیجه دهک درآمدی خود معترض هستند پوشش بیمه سه ماهه رایگان فراهم شده است
دکتر محمود عاطف راد گفت: این اداره کل هزینه افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در بیمارستان‌های دولتی را ۹۰ درصد، و در موارد سرپایی تا ۷۰ درصد بر اساس تعرفه های دولتی پرداخت می کند.
عاطف راد اظهار کرد: افراد فاقد هرگونه بیمه برای پوشش بیمه‌ای می‌توانند جهت ثبت نام به یکی از دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد یا در سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس http://bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند
مدیرکل بیمه سلامت گیلان اعلام کرد؛افرادی که هیچ پوشش بیمه درمانی ندارند، می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند
به گفته وی این طرح به منظور بهره مندی آحاد جامعه از خدمات بیمه سلامت و دریافت بیمه سلامت رایگان برای افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی که در سه دهک نخست جامعه قرار می گیرند می باشد
سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات بیمه شدگان و رسیدگی به درخواست‌های آن‌ ها در حوزه بیمه سلامت می باشد. لازم به ذکر می باشد مردم عزیز استان می توانند با شماره گیری کددستوری # ۱۶۶۶ * از وضعیت اعتبارپوشش بیمه ای خود مطلع شوند .براساس آخرین آمار یک میلیون ۴۴۳ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان درخصوص اجرای نسخه نویسی الکترونیک دراستان گفت:انجام کارهای مردم به صورت الکترونیکی در سالهای پیش یک مزیت بود ولی امروز انجام این کارها بصورت الکترونیکی یک ضرورت محسوب می شود که پیوند ناگسستنی با زندگی اقشار مختلف جوامع شهری و روستایی دارد. وی افزود:در این راستا سامانه های مختلفی در سازمان بیمه سلامت راه اندازی شده است که در اجرای طرح ها و پروژه های این سازمان نقش اساسی و عمده‌ای دارند.
طرح دارو یار
با اجرای طرح دارو یار ، یارانه دارو از ابتدای زنجیره دارویی(شرکت های تولید کننده دارو) به انتهای زنجیره دارویی(مردم) پرداخت می شود و همه افرادی که تحت پوشش بیمه هستند از مزایای طرح دارویار بهره مند می شوند.
پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه و اجرایی شدن نسخه الکترونیک از زیرساخت های اجرایی شدن طرح دارو یار هستند که در این راستا سازمان بیمه سلامت طرح بیمه سلامت همگانی را به اجرا در آورد و طی چند ماه گذشته ۶ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند
همه افراد فاقد پوشش بیمه می توانند تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان به مدت سه ماه قرار گیرند تا اطلاعات دهک بندی آنها مشخص گردد که اگر در سه دهک نخست باشند رایگان ودر دهک های بعدی به صورت پرداختی مشارکتی تحت پوشش قرار گیرند تا بتوانند از مزایای طرح دارو یار بهره مند شوند.
با اجرایی شدن نسخه الکترونیک نیز شرایط برای اجرای طرح دارو یار مهیا است و سازمان های بیمه گر به عنوان واسطه اقدامات لازم را در جهت اجرای طرح به انجام می رسانند. در اجرای طرح دارو یار سهم بیمه و سهم یارانه دارو را بیمه ها پرداخت می کنند و هیچگونه پرداخت اضافه از جیب مردم صورت نمی گیرد.
مزایای این طرح توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره‌مندی همه دهک ها از یارانه، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران، اجرای بیمه همگانی برای آحاد مردم، برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت‌های بیمه‌ای نبوده اند، اصلاح الگوی مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی وحمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماران خاص و صعب العلاج است
در قانون بودجه سال جاری بر پرداخت یارانه داروها از مسیر بیمه ها تاکید شده است تا مردم دچار پرداخت اضافه نشوند
تمامی افراد تحت پوشش بیمه و همچنین افرادی که دارای نسخه الکترونیکی هستند از مزایای این طرح بهره مند می شوند
با اجرای طرح دارو یار از ۲۴ تیرماه سال‌جاری، با هماهنگی معاونت غذا و دارو استان بازدید و پایش تمامی داروخانه ها صورت گرفته است و هدف این بازدیدها و پالایش ها عدم اضافه دریافتی از مراجعه کنندگان و بیمه شدگان ، نحوه محاسبه قیمت دارو و آگاهی دادن و اطمینان دادن به داروخانه ها جهت پرداخت هزینه داروها توسط بیمه ها است. اجرای این طرح با هماهنگی معاونت غذا و دارواستان در حال انجام است و امید است با هماهنگی های لازم بتوانیم اجرای کامل و استقرار طرح دارو یار را بر اساس آنچه مدنظر دولت است انجام شود.
از آنجایی که نرخ ارز ترجیحی در سامانه بیمه ها اعمال شد ، تحت هیچ شرایطی هزینه تفاوت نرخ ارز ترجیحی به پرداخت از جیب بیماران اضافه نمی شود.
۳۶۶ قلم از داروهای ضروری وپر مصرف بیماران که تاکنون تحت تعهد بیمه های پایه نبودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و داروخانه های طرف قرارداد بابیمه ها مکلف هستند این اقلام رابرای بیمه شدگان بادرنظر گرفتن پوشش بیمه ارائه نمایند که فهرست این اقلام از سایت سازمان غذا ودارو به آدرس fda.gov.ir قابل دریافت است.
۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه که پیش ازاین برای افراد بالای ۱۲ سال بصورت آزاد فروخته می شدند، دراین طرح مشمول پوشش بیمه ای می شوند.
داروهایی که تحت پوشش بیمه هستند هیچگونه پرداختی اضافه از جیب مردم صورت نمی گیرد.
درمورد داروهایی که نیازبه مصرف طولانی مدت دارند (مانند داروهای بیماری های قلبی ، دیابت) گفت: درصورت تائید پزشک درنسخه الکترونیک، دارو تا دو بار بدون مراجعه مجدد به پزشک قابل ارائه با نسخه وبا پوشش بیمه ای است.
مرکز تماس ۱۶۶۶بیمه سلامت
بیمه شدگان می توانند با مراجعه به سامانه shekayat.ihio.gov.ir شکایات خود را ثبت نمایند همچنین مرکز تماس ۱۶۶۶بیمه سلامت بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و بررسی شکایات و مشکلات مردم است.
همه افراد فاقد پوشش بیمه جهت برخورداری از پوشش همگانی بیمه سلامت می توانند به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران در سراسر کشور و یا آدرس اینترنتی www.bimehsalamatiranian.irمراجعه کنند اطلاعات خود و افراد تحت تکفل خود را به ثبت برسانند.بیمه سلامت هزینه درمان زوجهای نابارور راپرداخت می کند
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به حمایت بیمه سلامت ازفرزند آوری گفت: بیمه سلامت هزینه زوجهای نابارور را پرداخت می کند
عاطف راد اظهار داشت ، بیمه سلامت براساس بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقاء بالندگی وجوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری هزینه های درمان زوجهای نابارور را پرداخت می کند .
وی افزود : با استناد به بند “ح” تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تصویب هیئت وزیران مبنی بر در تعهد قرار گرفتن خدمات ناباروری از سال ۱۴۰۰ هزینه درمان خدماتی مانند IVF میکرواینجکشن، IUI و FET تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفت.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از فرزندآوری در دستور کار بیمه سلامت قرار دارد افزود: زوجین نابارور تا سن ۴۹ سالگی زوجه می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.وی خاطر نشان کرد: کسانی که به مراکز غیرطرف قرارداد جهت درمان ناباروری مراجعه نمایند می توانند با ارائه اسناد درمانی به اداره ،هزینه درمانی خود را دریافت نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.