کد خبر : 13578
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

معصومه نیک‌کار

شهردار رشت با پاسخ های خود اعضای شورا را قانع نکرد

شهردار رشت با پاسخ های خود اعضای شورا را قانع نکرد
برای زیباسازی شهر رشت نیز سالها کاری انجام نشد، اکنون برای زیباسازی محیطی از جمله المان های نصب شده در میادین و معابر شهر زمان نیاز است ضمن اینکه رنگ آمیزی المان های داخل شهر ، پیاده راه و داخل پارک یک بار کامل انجام شد.

به گزارش پویشگران گیل:
در جلسه شورای اسلامی رشت که عصر امروز چهارشنبه با موضوع بررسی طرح سوال از سیدامیرحسن علوی شهردار این شهر برگزار شد، اعضای شورا از پاسخ های ارائه شده توسط شهردار، قانع نشدند.
در این جلسه پس از رای گیری ، ۶ عضو از ١١ عضو شورای اسلامی شهر رشت از پاسخ های شهردار قانع نشدند و به این ترتیب اگر چهار نفر از اعضای شورای اسلامی رشت درخواست استیضاح دهند، استیضاح شهردار رشت کلید می خورد.
طرح سوال از سیدامیرحسین علوی شهردار رشت چهارشنبه هفته گذشته برای سومین بار از آغاز فعالیت وی در تصدی شهرداری در شورای اسلامی این شهر در ۱۰ بند و با امضای ٢ نفر از اعضای شورای اسلامی رشت اعلام وصول شده بود، علوی به مدت ١٠ روز برای پاسخ به سوالات فرصت داشت که عصر امروز برای حضور در جلسه و پاسخگویی حضور یافت.
شهردار رشت به سوالاتی از جمله انتصابات نامناسب و جابجایی های مکرر در فواصل زمانی کوتاه، عدم اقدام عملی برای اجرای پروژه های مهم، وضعیت بسیار نامناسب آسفالت خیابان‌ها به ویژه خیابان‌های فرعی، عدم اقدام موثر برای شناسایی مشاغل پرترافیک، عدم زیباسازی محیطی از جمله المان‌های نصب شده در میادین و معابر شهر، آذین بندی های مناسبتی، روشنایی معابر و خیابان های سطح شهر پاسخ دهد.
انتصابات در شهرداری رشت بر اساس نیاز روز است
شهردار رشت در پاسخ به سوال انتصابات نامناسب و جایجایی مکرر در فواصل زمانی کوتاه اظهار داشت: انتصابات بر اساس وضع موجود و نیاز روز در حوزه های مختلف مجموعه شهرداری است.
علوی درباره فعالیت کارخانه کودآلی افزود: خطوط یک و ٢ این کارخانه ٢ سال معطل بود اکنون ٢ شیفته فعالیت دارد ضمن اینکه روزانه پیگیر راه اندازی خطوط سه و چهار هستیم.
وی درباره پروژه تالاب عینک نیز بیان داشت: برای اجرای این پروژه مکاتبات و مذاکراتی با مدیر آب منطقه ای استان گیلان انجام شد ، قرار شد لایروبی تالاب عینک را انجام دهیم که تنها لایروبی یک پهنه نزدیک هشت میلیارد تومان هزینه در بر دارد.
شهردار رشت در ادامه درباره وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت اظهار داشت: تکلیف شهرداری لایروبی و جلوگیری از سیلاب های شهری است اما در راستای عدالت اجتماعی برای آزادسازی حاشیه رودخانه ها، ایجاد فضای سبز و راه اقدام می کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی وضعیت بسیار نامناسب آسفالت خیابان ها به ویژه خیابان های فرعی بیان داشت: امسال به صورت گسترده آسفالت را انجام خواهیم داد تا نارضایتی مردم رفع شود.
برای زیباسازی رشت سالها کاری نشد
علوی در ادامه اظهار داشت: برای زیباسازی شهر رشت نیز سالها کاری انجام نشد، اکنون برای زیباسازی محیطی از جمله المان های نصب شده در میادین و معابر شهر زمان نیاز است ضمن اینکه رنگ آمیزی المان های داخل شهر ، پیاده راه و داخل پارک یک بار کامل انجام شد.
اعضای شورای اسلامی رشت هفتم مهرماه پارسال در جلسه علنی شورا با ٩ رای سیدامیرحسین علوی را به عنوان شهردار جدید شهر رشت برگزیدند، حکم علوی نیز پنجم آبان ماه سال گذشته از سوی وزیر کشور صادر شد و وی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
پس از حدود سه ماه از فعالیت سید امیرحسین علوی به عنوان شهردار مرکز گیلان، هشتم دیماه پارسال طرح سوال از وی با ۹ سوال در صحن شورا وصول شد، به همین منظور جلسه فوق العاده شورای اسلامی رشت با موضوع طرح سوال از شهردار رشت در صحن شورا برگزار شد که پس از پاسخ شهردار رشت به سوالات اعضای شورا، رای‌گیری مبنی بر قانع شدن و قانع نشدن اعضا از جواب های علوی انجام شد که در نهایت از ١١ عضو شورای اسلامی رشت ۶ نفر (اکثریت) نسبت به پاسخ‌های شهردار قانع نشدند اما از استیضاح خبری نشد.
اما در فاصله کوتاهی بار دیگر طرح سوال از شهردار رشت با ۹ رای موافق اعلام وصول شد بنابراین جلسه فوق العاده شورای اسلامی رشت با موضوع طرح سوال از شهردار (اول اسفند) پارسال برگزار شد، که پاسخ سیدامیرحسن علوی اکثریت اعضای شورا را قانع نکرد و منجر به دریافت هشت رای منفی شد.
به این ترتیب سیدامیرحسین علوی شهردار رشت یازدهم اسفند پارسال در جلسه استیضاح حاضر و به سوالات اعضا پاسخ داد که در نهایت توانست با هفت رای موافق استیضاح و سه مخالف و یک ممتنه در سمت خود ابقاء شود که برای برکناری شهردار هشت رای موافق نیاز بود.
رشت دارای حدود ٧٠٠ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی شهر رشت ۱۱ عضو دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.