کد خبر : 7762
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۴۴

نخستین جشنواره چای املش برگزار شد

نخستین جشنواره چای املش برگزار شد
چای ایرانی در عرض جغرافیایی ۳۷ درجه تولید میشود که آن را فاقد میکروب، آلودگی و بی نیاز به سمپاشی می‌کند. همین مسئله باعث شده است که بسیاری از کشورهای مطرح در حوزه تولید چای، محصول خود را با چای ایرانی مخلوط و به بازار عرضه کنند.

به گزارش پویشگران گیل:
نخستین جشنواره چای شهرستان املش در روستای تابستان نشین و قشلاقی بیله لنگه با حضور جمع کثیری از مردم ،چایکاران و مسئولان برگزار شد.
در برگزاری نخستین جشنواره چای املش پس از نمایش گروه هنری، نواختن موسیقی محلی گروه هنری دیلمان برنامه‌های متنوعی برای عموم به نمایش گذاشته شد.
تجلیل از چایکاران نمونه و بومی شهرستان نیز از دیگر برنامه‌های نخستین جشنواره چای املش بود که با حضور رییس سازمان چای کشور انجام شد.
حبیب جهانساز رییس سازمان چای کشور در این مراسم بر اهمیت این محصول اشاره کرد و گفت: تقریبا تمامی مردم کشور مصرف کننده چای هستند که همین مسئله اهمیت این محصول کشاورزی را چندین برابر می کند.
وی با اشاره به اینکه ۱۶۵ کارخانه چایسازی در گیلان فعال است، افزود: چای علاوه بر مزایای اقتصادی، در زمینه گردشگری هم دارای اهمیت بسزایی است و می‌تواند در جذب مسافر و گردشگر موثر باشد.
جهانساز گفت: چای ایرانی در عرض جغرافیایی ۳۷ درجه تولید میشود که آن را فاقد میکروب، آلودگی و بی نیاز به سمپاشی می‌کند. همین مسئله باعث شده است که بسیاری از کشورهای مطرح در حوزه تولید چای، محصول خود را با چای ایرانی مخلوط و به بازار عرضه کنند.
وی با بیان اینکه چای یکی از نخستین نوشیدنی‌های جهان است، افزود: این جشنواره‌ها باعث خواهد شد تا چای ایرانی به سفره ایرانی‌ها باز گردد.
املش همانند بسیاری از مناطق استان گیلان یکی از تولیدکنندگان اصلی چای در کشور است. بیش از ۹۰ درصد چای کشور در استان گیلان کشت می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.