کد خبر : 27482
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

خصوصی‌سازی باید فرایند رقابتی کردن را به وجود آورد

خصوصی‌سازی باید فرایند رقابتی کردن را به وجود آورد
رستمی:واگذاری پروژه‌های دولتی یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

محمدرضا رستمی با بیان اینکه جهش تولید افزایش پرشتاب، مستمر و درون‌زا در سطح تولید کالا و خدمات است،گفت: این هدف به منظور کاهش عقب ماندگی تاریخی و اقتصادی، از طریق بهره‌گیری کارها از عوامل مؤثر بر تولید چون تقاضا، سرمایه، نیروی انسانی، مواد اولیه، علم و فناوری، زیرساخت، محیط کسب وکار و فرهنگ تولید و یا ایجاد تغییرات بنیادین صورت می‌پذیرد.

وی اولویت دادن به بخش‌های پیشرو، ارتقا بهره وری نیروی انسانی، رفع موانع تولید،اهتمام به سرمایه‌گذاری را از الزامات جهش تولید عنوان و افزود: برای جهش تولید، سرمایه‌گذاری موضوع بسیار مهمی است و تکمیل سرمایه‌گذاری‌های نیمه کاره و راکد،تشویق به سرمایه‌گذاری و هدایت نقدینگی به سمت تولید از عوامل مهم تأثیرگذار بر سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان تصریح نمود: یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر سرمایه‌گذاری دخیل کردن بخش غیردولتی و غیرعمومی است که با مشارکت مردمی می‌تواند تحقق یابد.

رستمی با تاکید بر اینکه مشارکت اقتصادی لزوماً به معنای خصوصی‌سازی نیست، گفت: مشارکت به معنای حضور و همکاری آگاهانه اقشار مردم در جهت تولید، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بیش‌تر و مطلوب‌تر، توزیع مناسب و عادلانه‌تر و مصرف بهینه منابع طبیعی و کالاهای موردنیاز زندگی و صرفه‌جویی در استفاده از منابع کمیاب است.

رستمی افزود: یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی را می‌توان واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش غیردولتی با روش‌های متداول مشارکت بیان کرد، به گونه‌ای که با نظارت و توسعه دستگاه دولتی همراه باشد.

وی ادامه داد: فراهم کردن قابلیت بیشتر دسترسی به تکنولوژی‌های جدید در شرکت‌ها، تولید و توزیع با هزینه کمتر و کارایی بیشتر در تولید و ارائه خدمات، قادر ساختن بنگاه در جذب سرمایه گذاری‌های خصوصی منطقه‌ای و خارجی، کاهش فشار هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی بر بودجه عمومی کشور را از مزایای مشارکت مردم در تولید کالا و خدمات است.

رستمی تصریح کرد: اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی و دخیل کردن بخش خصوصی در سود و زیان شرکت‌ها می‌تواند سبب افزایش تحرک و انگیزه فعالیت و رشد اقتصاد و به‌تبع آن جهش تولید باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با تأکید بر اینکه، خصوصی‌سازی باید فرایند رقابتی کردن را به وجود آورد و راه هرگونه انحصارطلبی را مسدود سازد،افزود: دولت باید کارگزاران خصوصی را برای رقابت‌پذیری آماده و با ارائه خدمات مشاوره و ایجاد تسهیلات در جهت آزادسازی ساختار، آنها را یاری کنند.

وی گفت: شناسایی، عارضه یابی و احیای واحدهای تعطیل و نیمه فعال، شناسایی و واگذاری پروژه‌های عمرانی با مشارکت مردم، افزایش تعداد و ظرفیت شرکت‌های دانش بینان، اولویت‌بندی و تکمیل پروژه‌های عمرانی، اولویت‌بندی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بخش خصوصی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار، بهبود محیط کسب‌وکار، توسعه صادرات از جمله گام‌های تدوین و اجرای برنامه جهش تولید گیلان با مشارکت مردم استان است.

رستمی همچنین اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت مردم و فعالان اقتصادی، تأمین و تجهیز منابع مالی جهش تولید و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی را از جمله دیگر اقدامات و فعالیت‌های لازم برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم عنوان نمود.

 

 

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.