کد خبر : 13460
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

معصومه نیک کار

استاندار گیلان: چایکاران و کارخانه های چایسازی به ارتقای کیفیت چای توجه کنند

استاندار گیلان: چایکاران و کارخانه های چایسازی به ارتقای کیفیت چای توجه کنند
امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک هستیم که باید با کیفیت افزایی نسبت به افزایش این میزان در سال آتی تلاش کنیم.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با تأکید بر تسریع در پرداخت مطالبات چایکاران، گفت: کارخانه های چایسازی و چایکاران باید به ارتقای کیفیت تولید محصول و همچنین بسته بندی مناسب توجه ویژه داشته باشند.
اسدالله عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از باغات چای شهرستان‌های شرق گیلان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه خدمات رسانی به مردم نباید در برگزاری جلسه خلاصه شود، اظهار کرد: یکی از انتظارات ما از فرمانداران رصد و پایش روزانه و هفتگی روند اجرایی پروژه‌ها است.
وی در ادامه با تأکید بر تسریع در پرداخت مطالبات چایکاران، افزود: پرداخت هزینه حمل و نقل باید از سوی کارخانه داران در زمان پرداخت بهای برگ سبز چای محاسبه شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه تسهیلات برای سورتینگ و بسته بندی چای در استان پیش بینی شده و نوسازی ماشین آلات کارخانجات چای باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: تسهیلاتی نیز برای بهسازی باغات چای پیش بینی شده است.
وی با اشاره به تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی برای یارانه نهال برای نخستین بار، گفت: اعتبار دیگری نیز برای اصلاح باغات چای در نظر گرفته شده است.
عباسی بر لزوم توجه چایکاران و کارخانه‌های چایسازی به افزایش کیفیت و بسته بندی مناسب، اضافه کرد: امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک هستیم که باید با کیفیت افزایی نسبت به افزایش این میزان در سال آتی تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه بهار امسال باید چای با کیفیت به بازار عرضه شود، تصریح کرد: با توجه به بالا بودن هزینه تولید اعم از دستمزد کارگر، هزینه نگهداری و برداشت و حمل و نقل باید تولیدات چایکاران با بهای مناسب خریداری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.