کد خبر : 7168
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

حدود ٢٠هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در گیلان معدوم شد

حدود ٢٠هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در گیلان معدوم شد
سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی ۱۵۱۲در شهرستان‌های گیلان آماده رسیدگی به گزارش‌های تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی است

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل دامپزشکی گیلان از ضبط و معدوم سازی ۱۹ هزار و ١٢٧ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروزی و ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.
دکتر سهراب عاقبتی اظهار داشت: این میزان فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروزی و ماه مبارک رمضان در بازرسی از مراکز عرضه، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌ها، مراکز قطعه بندی و بسته بندی در سطح استان ضبط و معدوم شده است.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح در نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۵ واحد متخلف بهداشتی پلمپ شد افزود: در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان توسط ۳۷ اکیپ ثابت و سیار اداره کل دامپزشکی گیلان، بیش از ۲۴ هزار و ۶۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه انجام گرفت و ۱۲۹ پرونده قضایی نیز در این مدت تشکیل شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان گیلان با اشاره به اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی از ۱۴ اسفند پارسال تا پایان ماه مبارک رمضان افزود: همچنین در این مدت در طرح تشدید نظارت بر کشتارگاه‌های دام و طیور بیش از ۵۱ هزار و ۶۰۰ راس گوسفند و بز و ٢٢ هزار و ۶۰۰ راس گاو و گوساله کشتار شد ضمن اینکه افزون بر پنج هزار تن گوشت قرمز استحصال شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت کشتار طیور در کشتارگاه‌ها بیش از ۱۹ میلیون و ٨٠٠ هزار قطعه بوده و افزون بر ۳۵ هزار و ٧٠٠ تن گوشت سفید استحصال شد، افزود: تشدید نظارت‌های بهداشتی،ارتقاء سطح بهداشت عمومی و امنیت غذایی شهروندان از اهداف اجرای این طرح بوده ضمن اینکه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی به طور مستمر طول سال ادامه خواهد داشت.
دکتر عاقبتی با بیان اینکه سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی ۱۵۱۲در شهرستان‌های گیلان آماده رسیدگی به گزارش‌های تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی است از از شهروندان خواست تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مجاز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و به تاریخ تولید و انقضا ء محصولات بسته‌بندی توجه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.