کد خبر : 10611
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

سرپرست بخشداری خشکبیجار: تفکیک زباله از مبدأ نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت مردم است

سرپرست بخشداری خشکبیجار: تفکیک زباله از مبدأ نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت مردم است
بایستی با مشارکت دهیاران، بسیج،‌گروه های مردم نهاد و آموزش و پرورش اقدامات آموزشی جهت همراهی مردم با جدیت انجام گیرد. از آحاد مردم نجیب بخش خشکبیجار هم می‌خواهیم که مدیریت زباله‌های خانگی و تفکیک پسماندهای تر و خشک را جدی بگیرند و ما را در بهتر اجرا شدن این طرح همراهی کنند.

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست بخشداری خشکبیجار تفکیک زباله از مبدا و بازیافت را مولفۀ اصلی در مدیریت صحیح پسماند ارزیابی کرد و افزود: برای آنکه بتوان این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد نیازمند همراهی و مشارکت مردم و فرهنگ سازی بنیادین در این زمینه هستیم.
ابراهیم فروحی در اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند بخش، با اشاره به اهمیت بازیافت زباله ها و فواید آن،گفت: به کمک بازیافت زباله می توان در مصرف منابع طبیعی صرفه‌جویی کرد و به جای استفاده از مواد خام برای تولید محصولات نو، از مواد بازیافتی استفاده کنیم.
سرپرست بخشداری خشکبیجار با تاکید بر اینکه تفکیک زباله از مبدا به صورت غیر مستقیم سبب ایجاد درآمد و‌ اشتغال‌زایی می شود، افزود: برای آنکه بتوان این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد سه اصل مهمِ کاهش تولید زباله، استفاده مجدد و بازیافت را باید همواره در مدیریت پسماند در نظر گرفت و این مسائل باید به طور ویژه فرهنگ‌سازی شود و همه شهروندان خود را ملزم به رعایت آن بدانند.
وی اضافه کردد: با توجه به تاکید فرماندار محترم شهرستان تفکیک زباله از مبدأ در اولویت کاری ما قرار دارد و بایستی با مشارکت دهیاران، بسیج،‌گروه های مردم نهاد و آموزش و پرورش اقدامات آموزشی جهت همراهی مردم با جدیت انجام گیرد. از آحاد مردم نجیب بخش خشکبیجار هم می‌خواهیم که مدیریت زباله‌های خانگی و تفکیک پسماندهای تر و خشک را جدی بگیرند و ما را در بهتر اجرا شدن این طرح همراهی کنند.
گفتنی است در این جلسه، شهردار خشکبیجار، نماینده اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت و مدیر شرکت دانش بنیان تدبیر افروز سبز ابداع کننده ماشین زباله سوز بدون دودکش، مطالبی در خصوص ضرورت فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا بیان نمودند و حاضران هم ضمن بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در رابطه با این موضوع، به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد همه دهیاران روستاها و شهرداری خشکبیجار با قید فوریت نسبت به عملیاتی کردن و آموزش گسترده به خانوارهای منطقه در زمینه تفکیک زباله از مبدا اقدام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.