کد خبر : 5325
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:چمخاله؛ در مسیر قطب گردشگری دریایی کشور

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:چمخاله؛ در مسیر قطب گردشگری دریایی کشور
بحث تفریحی و گردشگری دریایی و سفرهای داخلی بین بنادر شمالی کشور از جمله اهداف نخست احداث پروژه چمخاله است.

به گزارش پویشگران گیل:
عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چمخاله با توجه به زیرساخت‌های موجود می تواند قطب گردشگری دریایی کشور شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مجید علی نازی در بازدید از بندر تفریحی گردشگری چمخاله، اظهار داشت: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی به این سمت رفته که بتوانیم توسعه گردشگری دریایی را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه توریسم ارزش افزوده بسیار بیشتری نسبت به کالا و بار برای یک منطقه و کشور در پی دارد،افزود: بنابراین هر آنچه بتوانیم در این حوزه سرمایه گذاری کنیم، ارزش افزوده بیشتری را ایجاد خواهیم کرد.
علی نازی با تاکید بر اینکه پروژه بندر چمخاله در بخش اسکله و موج شکن رو به پایان است،گفت: البته هنوز اسکله‌های انگشتی و مباحث مربوطه انجام نشده ولی موج شکن و پل دسترسی در حال اتمام است که امیدواریم تا پایان سال فاز اول آن به بهره‌برداری برسد.
عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص بحث ایمنی دریایی این پروژه، تصریح کرد: پس از ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در مراحل بعدی بحث ایمن سازی حوضچه را در دستور کار خواهیم داشت.
وی در خصوص اهداف ساخت این پروژه تاکید کرد: بحث تفریحی و گردشگری دریایی و سفرهای داخلی بین بنادر شمالی کشور از جمله اهداف نخست احداث این پروژه است.
علی نازی خاطرنشان کرد: هدف دوم که هدف بزرگ‌تری نیز بوده، ایجاد خطوط منظم مسافربری با کشورهای همجوار و همسایه است که در فاز بعدی در نظر است که در همین راستا باید این شناورها به گونه ای انتخاب شوند که جوابگوی جو دریای خزر باشند.
عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امیدواریم این بندر هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که آماده شده است، می تواند قطب گردشگری دریایی کشور شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.