کد خبر : 11824
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

درگذشت حبیب پورسیفی هنرمند مطرح استان گیلان

درگذشت حبیب پورسیفی هنرمند مطرح استان گیلان
وی از ســــال 1346 به استخدام آموزش و پرورش درآمد و از سال 1351 وارد انستـیتوی مربـیان هنری شد و دو ســــــــال بعد موفق شد با گــرایـــش بازیگـری و کارگردانی فــــــوق دیپلم هـــــــنر را اخــــــذ کند.

به گزارش پویشگران گیل:
حبیب پورسیفی هنرمند پرآوازه تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران و استان گیلان دارفانی را وداع گفت.
مراسم تشییع این هنرمند فردا صبح از مجتمع خاتم الانبیاء رشت آغاز می‌شود.
مرحوم پورسیفی متولد 1323 در رشت، سال 1338 برای همکاری در رادیو گیلان همراه زنده یاد احمد بدرطالعی وارد نمایــش های رادیویی شد و به دلیل داشـــــتن صدای مناسب، توانست نمایش های زنده زیادی را به صحنه ببرد. وی از ســــال 1346 به استخدام آموزش و پرورش درآمد و از سال 1351 وارد انستـیتوی مربـیان هنری شد و دو ســــــــال بعد موفق شد با گــرایـــش بازیگـری و کارگردانی فــــــوق دیپلم هـــــــنر را اخــــــذ کند.
پورسیفی در نمایش های “نقشـی روی چوب”نوشـــــته اینــگمار برگمن، ”خرمن های سوخته”نوشته رضا احـمدی، ”گلـدونه خانوم”نوشــته اسماعیل خلج به ایفای نقش پرداخت.
زنده یاد پورسیفی پس از انقلاب به رشت منتقل و در مدرسه لشت نشاء مشغول به کار شد و همزمان دوستان تئاتری خود را در شهر رشت جمع آوری کرد و نمایش های”میکروب ها” و “دست بالای دست” را با نام “ویتامارا”همراه زنده یاد احمد بدرطـــــــالعی و هنرمندان گروه آتوسا به صحنه برد. آخرین کار جدی پورســیفی اجـــرای نمایـــــــش”آهــســـته با گـل سرخ”نوشته اکبــــر رادی بود که توســـــط فرزندش حسن پورســیفی کارگردانی شد.
فیلم داستانی یاور(۱۳۷۲)، شوق خفاشان(۱۳۷۳)، فیلم سینمایی خدا می آید(۱۳۷۴)، داستانی روایت عاشورا(۱۳۸۰)، سریال آواز مه(۱۳۸۱)، سریال فردا روشن است(۱۳۸۸)، سریال عاقل محله(۱۳۸۸)،فیلم داستانی نقش فرش(۱۳۹۱)، فیلم داستانی این باران با آن باران فرق دارد (۱۳۹۲)، فیلم داستانی وارث(۱۳۹۲)، سریال نقطه صفر(۱۳۹۳)، فیلم داستانی درخت چشمه(۱۳۹۳)، فیلم سینمایی در دنیای توساعت چند است(۱۳۹۳)، فیلم سینمایی باران اسیدی(۱۳۹۳)، نماز باران، راز سنگ کبود، از جمله فعالیت های بازی تصویری حبیب پورسیفی است که در کارنامه خود دارد.
حکایت گیلان درگذشت این هنرمند قدیمی را به خانواده و اهالی فرهنگ و هنر استان تسلیت می‌گوید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.