کد خبر : 10609
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

بهره مندی از ظرفیت مجموعه‌های دانشگاهی رشت در حوزه مطالعات پروژه‌های عمرانی

بهره مندی از ظرفیت مجموعه‌های دانشگاهی رشت در حوزه مطالعات پروژه‌های عمرانی
تمامی مدیران و در راس آنان رئیس جمهور ،با حساسیت ویژه‌ای برای رفع مشکل پسماند سراوان وارد عمل شده اند و امیدوارم با همت والایی که در این حوزه از سوی دولت مشاهده می شود به زودی این معضل برطرف شود.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: از ظرفیت علمی و تجارب مجموعه های دانشگاهی رشت در حوزه مطالعات و پژوهش مربوط به پروژه های عمرانی ، فرهنگی و… رشت باید بیشتر استفاده شود.
به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت،محمد حسین واثق کارگرنیا در دیدار با اعضای هیئت علمی و جمعی از دانشجویان دانشگاه گیلان که به مناسبت گرامی داشت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که در این جمع علمی و فرهیخته حضور داریم و امیدوارم این جلسه آغازی برای مشارکت بیشتر این مجموعه با حوزه مدیریت شهری رشت باشد.
وی به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام (تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین ) از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در شعار سال به عنوان دانش بنیان تاکید فراوانی داشته اند و این نشان دهنده نقش تاثیرگذار علم و فن آوری‌های نوین در دنیای امروزی است و ما نیز به تبعیت از فرامین رهبر انقلاب به دنبال آن هستیم تا ان شاا مجموعه شهرداری رشت نیز در انجام امورات از حالت سنتی خارج و به سمت بهره مندی بیشتر از تجهیزات مدرن با هدف تسریع و کیفیت بخشی به خدمات ارائه شده به شهروندان حرکت کند.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به مشکل پسماند در سراوان تصریح کرد:تمامی مدیران و در راس آنان رئیس جمهور ،با حساسیت ویژه‌ای برای رفع مشکل پسماند سراوان وارد عمل شده اند و امیدوارم با همت والایی که در این حوزه از سوی دولت مشاهده می شود به زودی این معضل برطرف شود.
دکتر کارگرنیا به وضعیت ترافیکی رشت اشاره کرد و گفت:بنده معتقدم برای رفع این مشکل باید از نظرات و پیشنهادات چهره‌های دانشگاهی متخصص بومی این شهر و استان استفاده کنیم و در دوران فعالیت شورای چهارم رشت ، اجرای پروژه بی آر تی به یک شرکت غیربومی واگذار شد که در نهایت و با صرف هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به منظور اجرای بی آر تی در آن سال، با توجه به عدم مطابقت پروژه اجرای شده با سلایق،فرهنگ و ذائقه مردمان این شهر ، بی آر تی در رشت با شکست مواجه شد.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه در سال‌های ۹۶ الی ۹۴ تعاملات بیشتری ما بین حوزه مدیریت شهری و دانشگاه برقرار بود،تصریح کرد: معتقدم باید پروژه ها بر مبنای علمی و فنی و با بهره مندی از چهره های با تجربه و خبره ارزیابی ، مطالعاتی و سپس اجرایی شود، تا خدای ناکرده در روند اجرای آن فقط هزینه های بیهوده و هنگفت به بیت‌المال تحمیل نشود و ان شاا با بهره مندی از ظرفیت و پتانسیل مجموعه‌های دانشگاهی در پروژه های مختلف شهر رشت، با قدرت و آسودگی خاطر بیشتری حرکت کنیم.
کارگرنیا با تاکید به برگزاری جلسات مداوم ماهیانه ما بین شورا و مجموعه های دانشگاهی بیان کرد:
در کنار این دیدارهای ماهیانه می توانیم از حضور اساتید رشته های مختلف در کمیسیون‌های تخصصی شورا نیز در راستای بررسی پروژه های مختلف و ارائه راهکارهایی به منظور کنترل و کاهش مشکلاتی همچون حمل و نقل و … استفاده کنیم .
رئیس شورای اسلامي شهر رشت به ساختمان بلدیه رشت به عنوان نمادی برای رشت اشاره کرد و گفت: به واسطه برخی از کم کاری ها ، به معماری اصیل و بومی رشت توجه چندانی صورت نگرفته است و امیدوارم با بهره مندی از ظرفیت و تجارب علمی و فنی اساتید دانشگاهی ،بتوانیم در زنده کردن و حفظ ابنیه های تاریخی این شهر گام هایی برداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.