کد خبر : 10021
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

معاون استاندار گیلان: توسعه مناسبات اقتصادی با روسیه نیازمند ارتقاء زیرساخت‌ها است

معاون استاندار گیلان: توسعه مناسبات اقتصادی با روسیه نیازمند ارتقاء زیرساخت‌ها است
خوشبختانه شاهد اراده مستحکم دوطرف در جهت توسعه و تعمیق مناسبات در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی هستیم.

به گزارش پویشگران گیل :
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در دیدار با سرکنسول روسیه در رشت بر لزوم رفع مشکلات زیرساختی در مسیر توسعه مناسبات و مبادلات اقتصادی دو جانبه تاکید کرد.
حسین مصطفی‌پور در دیدار با آندره‌گئورگیوویچ وادوف سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با ابراز خرسندی از روند رو به پیشرفت ارتباطات دو کشور ایران و روسیه، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد اراده مستحکم دو طرف در جهت توسعه و تعمیق مناسبات در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده اقتصادی استان گیلان عنوان کرد: این خطه به واسطه مرز آبی با کشور روسیه و وجود کنسولگری روسیه از دیرباز در شهر رشت پتانسیل خوبی برای توسعه ارتباطات با روسیه دارد.
معاون استاندار گیلان با تاکید بر لزوم رفع مشکلات پیش‌روی بازرگانان دو کشور، خاطرنشان کرد: در راستای افزایش مبادلات اقتصادی نیاز است زیرساخت‌های لازم تامین شده و توسعه یابد.
مصطفی پور با اشاره به ارتباطات خوب استان‌های گیلان و آستاراخان روسیه ابراز امیدواری کرد:با اتمام پروژه راه آهن رشت به کاسپین بخشی از مشکلات زیرساختی جهت توسعه تجارت دریایی ایران و روسیه رفع شود.
سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت نیز در این دیدار با اشاره به روابط رو به رشد دو کشور گفت: توسعه این روابط اقتصادی نیازمند فراهم آوردن زیرساخت های مناسب جهت تسهیل واردات و صادرات است.
آندره گئور گیوویچ وادوف در ادامه به برخی از مشکلات زیرساختی و اداری سرکنسولگری روسیه در رشت اشاره کرد و خواستار مساعدت استانداری گیلان جهت رفع این مشکلات شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.