کد خبر : 7432
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴

حدود ۱۰میلیارد تومان خسارت‌های اولیه وزش باد گرم در گیلان برآورد شد

حدود ۱۰میلیارد تومان خسارت‌های اولیه وزش باد گرم در گیلان برآورد شد
سقوط درخت در اثر وزش باد شدید نیز در مسیر جنگل گیسوم به سمت پره‌سر باعث قطعی‌های مکرر برق در چندین روستا شد.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به وزش باد گرم در تمامی شهرستان های استان گفت: خسارت برآورد شده اولیه وزش باد گرم طی جمعه گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
عباس صابر با بیان اینکه وزش باد گرم درحوزه زیربنایی و مسکونی خساراتی را در استان برجای گذاشت، افزود: بیشترین خسارت ناشی از وزش باد گرم شدید در شهرستان های تالش، فومن و رودسر در بخش زیربنایی و آسیب به سربندی منازل مسکونی گزارش شده است.
وی افزود: در شهرستان تالش سقوط درختان و آتش سوزی در تالاب انزلی نیز گزارش شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان برآورد اولیه خسارت را در منازل مسکونی مردم استان را چهار میلیارد تومان و بخش زیربنایی نیز بیش از پنج میلیارد تومان و در مجموع حدود ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ،در پی وزش باد شدید خسارت هایی به سربندی های منازل مسکونی و تاسیسات زیربنایی استان وارد شد از جمله اینکه طی ۲ روز قبل جمعه گذشته ۶ مورد حریق در شهرستان رضوانشهر اتفاق افتاد که ٢ مورد در شهر رضوانشهر و ٤ مورد در روستاهای بخش مرکزی روی داد.
سقوط درخت در اثر وزش باد شدید نیز در مسیر جنگل گیسوم به سمت پره‌سر باعث قطعی‌های مکرر برق در چندین روستا شد.
همچنین دو مورد آتش سوزی پوشش گیاهی در روستاهای سوستان پشته و گردکرف (در بخش مرکزی) لاهیجان نیز گزارش شد که سطحی بود و در دقایق اولیه مهار شد.
ساعت دو بامداد جمعه گذشته هشت باب مغازه در محله اسپیلی شهر دیلمان نیز طعمه حریق شد که از این تعداد ۶ باب مغازه گرفتار حریق شدید و ۲ باب مغازه دچار حریق سطحی شدند.
همچنین ۷۰ درصد محدوده ۱۰۰ هکتاری اراضی ملی چسبیده به تالاب بین المللی انزلی طعمه حریق شد و یک مورد حریق نیز در باغ فندق یکی از اهالی روستای یرشلمان اتفاق افتاد.
یک داربست واحد مسکونی در حال ساخت نیز در رشت به دلیل وزش باد شدید سقوط کرد که خوشبختانه خسارت جانی نداشت.
طی جمعه گذشته بیشترین وزش باد در اسب وونی با ۱۳۵ کیلومتر در ساعت در استان اتفاق افتاد و سرعت وزش باد در جیرنده به ۱۱۹ کیلومتر در ساعت ، لاهیجان ۷۶ کیلومتر در ساعت و املش و منجیل ۷۲ کیلومتر در ساعت، فومن ۵۴ کیلومتر در ساعت و رشت به ۴۰ کیلومتر و انزلی و تالش به ۳۲ کیلومتر در ساعت رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.