کد خبر : 10033
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

تولید محصول کود آلی(کمپوست)در اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه

تولید محصول کود آلی(کمپوست)در اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه
ما ارزشمندی همچون درب بطری های پلاستیکی را نیز تفکیک و جمع آوری می کنیم و در اختیار مجموعه ای خیریه قرار می‌دهیم که از محل فروش و بازیافت این درب‌های پلاستیکی برای کم توانان حرکتی بی بضاعت ویلچیر خریداری می کنند

به گزارش پویشگران گیل:
برداشت محصول کمپوست حاصل از زباله های تر تولید شده در اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه بهره برداری در فضای سبز داخل اداره می‌شود.
خوشبختانه چندسالی است از طریق یک شرکت تولیدی کمپوست در آستانه اشرفیه اقدام به تهیه کرم ورمی کمپوست و انتقال آن به جایگاهی در داخل محوطه اداری کردیم و از آن تاریخ تمام زباله حاصل از فعالیت های روزانه نظیر تفاله چای، نان و پسماند غذایی را بجای اینکه در سطل زباله بریزیم و از اداره خارج کنیم، درون حوضچه تعبیه شده در حیاط اداره تخلیه میکردیم. نتیجه فعل و انفعالات بیولوژیک انجام شده توسط کرم ورمی کومپوست در رطوبت و دمای مناسب باعث بدست آمدن کود آلی مرغوبی شده است که در نهایت در باغچه و فضای سبز داخل اداره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
لذا با عملی شدن این برنامه، اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه به عنوان اولین و تنها اداره از جمع اعضای کمیته مدیریت پسماند شهرستان و استان است که توانسته خروجی پسماند خود را به صفر برساند.
ضمنا” زباله های خشک اداره نیز تحویل یک شرکت جمع آوری و تفکیک پسماند داده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ما حتی زباله های ارزشمندی همچون درب بطری های پلاستیکی را نیز تفکیک و جمع آوری می کنیم و در اختیار مجموعه ای خیریه قرار می‌دهیم که از محل فروش و بازیافت این درب‌های پلاستیکی برای کم توانان حرکتی بی بضاعت ویلچیر خریداری می کنند.
با توجه به اینکه  باید فرهنگ‌سازی در خصوص کاهش تولید زباله از مبدا را از خودمان به عنوان متولی بحث مدیریت پسماند منطقه شروع کنیم.
وی افزود چنانچه ارگانهای دولتی و دستگاه‌های نظامی، خدماتی و آموزشی در سطح شهری مثل آستانه اشرفیه بخواهند و عزم جدی داشته باشند میتوانیم تا هفته ای مقدار معینی تن زباله از حجم ورودی پسماند به جایگاه زباله کشل آزاد سرا کاهش دهیم.
️النهایه اینکه با مدیریت و همکاری همگانی میتوان میزان ورودی زباله به جایگاه دفن زباله را  تا بیشتر از نصف کاهش داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.