کد خبر : 12083
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

۳۵۰ بقعه متبرکه گیلان میزبان طرح ضیافت الهی

۳۵۰ بقعه متبرکه گیلان میزبان طرح ضیافت الهی
برنامه ریزی برای برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه استان انجام شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان در ۳۵۰ بقعه متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اجرا می‌شود.
به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گیلان، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده با اشاره به اجرای این طرح از ۱۴ فروردین تا ١٣ اردیبهشت افزود: ۱۵۰ مبلغ مذهبی در اجرای طرح ضیافت الهی در گیلان همکاری می کنند.
وی اظهار داشت: فعالیت های عبادی و تبلیغی از جمله اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم دعا، مناجات، فعالیت‌های قرآنی شامل برگزاری جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، فعالیت اجتماعی و خیریه توسط مراکز افق، افطاری ساده، برگزاری مراسم شاخص ماه مبارک رمضان از جمله احیای شب های قدر، گرامیداشت امام حسن(ع) و حضرت خدیجه (س) از جمله برنامه های ضیافت الهی در بقاع متبرکه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: همه برنامه ها اعم از نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه به ویژه حسینیه و فضاهای روباز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا می شود.
وی بیان داشت: نظافت و ضدعفونی ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جا مهری‌ها، صحن، محوطه بقاع متبرکه مجری طرح همه روزه توسط خدام افتخاری انجام می شود.
حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: درب ها و صحن های امامزادگان به روی عموم گشوده بوده و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک در بقاع متبرکه و بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به‌ ویژه در شب ها و سحرهای ماه مبارک رمضان وجود خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در ماه رمضان امسال در قالب اجرای طرح ضیافت الهی، پویش قرار دوازدهم با هدف استفاده از ظرفیت خیرین و بقاع متبرکه، توسط مراکز افق اجرا شده و بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می شود.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برپایی سفره های افطاری ساده در بقاع متبرکه انجام شده، اظهار کرد: در صورتی که بیماری کرونا بار دیگر شرایط محدود کننده ای را تحمیل کرد، بسته های افطاری ساده و توزیع آن پس از نماز، جایگزین برپایی سفره‌های افطار خواهد شد.
وی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در بقاع شاخص ۹ شهرستان گیلان افزود: این خیمه‌ها شامل غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان، مشاوره با حضور روحانی متخصص خواهند بود و در شب‌های ماه مبارک رمضان بعد از نماز مغرب و عشا فعال هستند.
حجت الاسلام علیزاده فعالیت‌های قرآنی را از برجسته‌ترین برنامه‌های طرح ضیافت الهی دانست و گفت: برنامه ریزی برای برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه استان انجام شده است.
وی اظهار داشت: اجرای برنامه‌های ویژه بانوان، جوانان و نوجوانان شامل بیان احکام تخصصی، کلاس‌های قرائت و روخوانی، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی در دستور کار بقاع مجری طرح ضیافت الهی به ویژه در ۵۴ بقعه شاخص استان گیلان است.
استان گیلان دارای افزون بر ٩۴۰ بقعه متبرکه است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.