کد خبر : 9759
تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

پسروی ۲۶ درصدی نوروزی کرونا در گیلان

پسروی ۲۶ درصدی نوروزی کرونا در گیلان
تزریق دُز سوم برای گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال در استان گیلان نیز به یک میلیون و چهار هزار و ۶۷۴ نفر رسیده‌ است.

به گزارش پویشگران گیل:
در ادامه روند نزولی بیماری کووید ١٩ در گیلان، آمار بستری های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان در تعطیلات نوروز افزون بر ۲۶ درصد کاهش یافته است.
روند کاهشی بیماری کووید ١٩ و آمار بستری‌های مبتلا به کرونا پس از موح ششم تقریبا از اواخر بهمن ماه گذشته در گیلان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
آمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ١٩ پس از عبور از موج ششم و آغاز روند کاهشی تا به امروز افزون بر ٨٠ درصد کاهش یافته ضمن اینکه آمار بستری‌ها طی نوروز با کاهش چشمگیری مواجه بوده و افزون بر ۲۶ درصد نزول یافته است.
بیست و نهم اسفند قبل از تحویل سال جدید ١٨٩ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری بودند که در مقایسه با آمار امروز ۵۰ نفر کمتر شده ضمن اینکه آمار بستری‌های روزانه در مراکز درمانی نیز در نوروز افزون بر ۶۰ درصد کاهش یافته و طی شبانه روز گذشته به کمترین آمار رسیده است.
بر اساس آخرین آمار امروز (جمعه) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان، ١٣٩ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته ١٨ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند ضمن اینکه ۴۰ بیمار بدحال هستند.
رنگ قرمز نیز اواخر ماه گذشته از تقشه کرونایی استان گیلان خارج شد و سه شهرستان رودبار، فومن و املش در رنگ‌بندی نارنجی کرونایی قرار دارند و ۱۴ شهرستان شامل لاهیجان، صومعه‌سرا، بندانزلی، سیاهکل، آستارا، شفت، ماسال، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رودسر، تالش، لنگرود و رضوانشهر نیز از رنگ زرد برخوردار هستند.
همچنین با آغاز واکسیناسیون گروه های سنی مختلف تاکنون افزون بر پنج میلیون و ۲۷۵ دُز واکسن در گیلان تزریق شد، ۲ میلیون و ۲١٠ هزار و ۶۵۷ دُز واکسن نوبت اول و ۲ میلیون و ۶۰ هزار و ۶۴۲ دُز واکسن مرحله دوم در این استان انجام شده است.
تزریق دُز سوم برای گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال در استان گیلان نیز به یک میلیون و چهار هزار و ۶۷۴ نفر رسیده‌ است.
توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و بهره گیری از تهویه در کنار واکسیناسیون همچنان مورد تاکید است.
گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.