کد خبر : 12048
تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

اقامت گردشگران در شهرستان رشت ٨٠ درصد افزایش یافت

اقامت گردشگران در شهرستان رشت ٨٠ درصد افزایش یافت
پایگاه طرح ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر در ورودی جنوبی شهر رشت با هدف ارتقاء ایمنی و سلامت هموطنان در جریان سفرهای نوروزی در حال ارائه خدمات به گردشگران است

به گزارش پویشگران گیل: فرماندار شهرستان رشت گفت: اقامت گردشگران در مراکز اقامتی ثابت و موقت این شهرستان در نوروز امسال نسبت به نوروز پارسال ٨٠ درصد افزایش یافت.
دکتر حمیدرضا امام پناهی در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ٧٠ هزار و ۶۴۶ نفر از گردشگران در مراکز اقامتی ثابت و موقت شهرستان رشت اقامت کردند که نسبت به نوروز پارسال ۸۰ افزایش یافته است.
وی با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی ورود خودرو و ۳۳ درصدی ورود مسافر نوروز امسال در مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا چهارم فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۴۰۱ هزار و ٨١٩ خودرو و یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ٩٩٨ مسافر از مبادی جنوبی و از طریق آزاد راه قزوین به رشت و جاده قدیم قزوین به رشت وارد شهرستان رشت شده اند.
امام پناهی در ادامه با اشاره به اختصاص ۶۲ مدرسه با ۴۴۷ کلاس برای اسکان فرهنگیان در شهرستان رشت بیان داشت: تا امروز بک هزار و ٨٨٢ خانوار و هفت هزار و ٩٠٧ نفر در مدارس شهرستان رشت اسکان یافتند.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه هفت مرکز و پایگاه امدادی از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان رشت فعال است، اظهار داشت: از مجموع پایگاه‌های ثابت و موقت امدادی در سطح شهرستان، پایگاه تیم توانا توسط بانوان عضو جمعیت هلال احمر پوشش داده می شود.
امام پناهی افزود: پایگاه طرح ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر در ورودی جنوبی شهر رشت با هدف ارتقاء ایمنی و سلامت هموطنان در جریان سفرهای نوروزی در حال ارائه خدمات به گردشگران است ضمن اینکه تیم های واکنش سریع و سیار امدادی مستقر در جمعیت هلال احمر شهرستان برای ارائه خدمات مورد نیاز امدادی به مسافران آماده است.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت ایمنی در ترددها و احتیاط در سفر برای پیشگیری از حوادث ناگوار افزود: از ابتدای طرح نوروز تاکنون، ۷۹ تصادف جرحی و فوتی در شهرستان رشت ( با ۴ فوتی و ۸۷ مجروح) گزارش شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.