کد خبر : 7913
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۰۰

توصیه‌های پیشگیری از مسمومیت غذایی برای مسافران نوروزی

توصیه‌های پیشگیری از مسمومیت غذایی برای مسافران نوروزی
لوپرامید، دیفنوکسیلات، دی سیکلومین، هیوسبن و بیسموت ساب سیتراک از جمله داروهای ضد اسهال است.

به گزارش پویشگران گیل:
متخصصان بیماری های عفونی در گیلان از مسافران می‌خواهند که به توصیه های پیشگیری از مسمومیت غذایی توجه کرده و سفر خوشی به دور از بیماری داشته باشند.
گاهی ممکن است که غذاهای معمولی توسط باکتری‌ها (میکروب‌ها) آلوده شوند، این میکروب ها با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند و تحت شرایط ویژه می‌توانند موجب مسمومیت غذایی شوند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و متخصص بیماری‌های عفونی گیلان در این باره اظهار داشت: اسهال معمولا نخستین نشانه مسمومیت غذایی است. اسهال مسافران یکی از بیماری‌هایی است که در طول سفر موجب اختلال در استفاده مناسب از سفرها می‌شود اما با توجه به توصیه‌ها می توان از بروز آن جلوگیری کرد.
دکتر توفیق یعقوبی عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیماری اسهال با علایم تب، درد شکم، تهوع و استفراغ همراه است، خاطرنشان کرد: علت آن نیز استفاده از آب، غذای‌های آلوده، سرد و گوشت نیم پز است.
وی طول علایم مسمومیت غذایی را ٢ تا سه روز عنوان کرد که در اکثر افراد خود به خود محدود شونده است و افزود: درمان آن نیز جایگزینی آب ،محلول ors، مایعات گرم و فراوان است.
متخصص بیماری های عفونی گیلان اظهار داشت: در افراد دارای سن بالا و داری بیماری زمینه ای و کودکان باید توجه بیشتر شود و علاوه بر جایگزینی آب استفاده از آنتی بیوتیک هم توصیه می‌شود.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان افزود: برای پیشگیری از اسهال استفاده از آب سرد جوشیده شده، آب معدنی، عدم استفاده از غذاهای سرد و خیابانی و گوشت خام و نیم پز و شست و شوی مناسب میوه و سبزیجات توصیه می‌شود.
لوپرامید، دیفنوکسیلات، دی سیکلومین، هیوسبن و بیسموت ساب سیتراک از جمله داروهای ضد اسهال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.