کد خبر : 8092
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

تولید محتوا در فضای مجازی راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام است

تولید محتوا در فضای مجازی راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام است
متاسفانه ما نتوانستیم زبان جوانان را به خوبی بشناسیم و از سوی دیگر ما باید با ادبیات خاص با آنان صحبت کنیم و این ثابت شده که اگر بتوانیم با جوانان ارتباط صحیحی برقرار کنیم ، بطور حتم می توانیم آنها را جذب کنیم.

به گزارش پویشگران گیل:
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای خنثی سازی حربه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید به فضای مجازی نگاه بیشتری داشته باشیم و با داشتن قالب و محتوای تنظیم شده، در این بخش فعالیت گسترده تری انجام دهیم‌.
آیت الله رضا رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان در رشت به توطئه های دشمنان به خصوص در بخش تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: ‌برای خنثی‌سازی حربه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید به فضای مجازی نگاه بیشتری داشته باشیم و با داشتن قالب و محتوای تنظیم شده، در این بخش فعالیت گسترده‌تری انجام دهیم‌.
وی افزود: هم اینک دشمنان ما در بخش فرهنگی سرمایه گذاری‌های زیادی را انجام داده اند تا قشر مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان را به سمت خود بکشند و برنامه‌های زبادی را در این بخش پیاده کردند که یکی از مهمترین آنها، فضای مجازی است.
آیت الله رمضانی بیان کرد: یکی از مهمترین توطئه‌های دشمنان، کارهای فرهنگی است چون آنها به این نتیجه رسیدند که تنها راه براندازی نظام جمهوری اسلامی، تغییر ذائقه فرهنگی است و در این بخش کار و سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند و در این راستا با یکسری ابزارهای فریبنده و شعارهای پوچ، مردم به خصوص قشر جوان را فریب می دهند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به کم کاری در جذب جوانان نیز اشاره کرد و گفت: ‌متاسفانه ما نتوانستیم زبان جوانان را به خوبی بشناسیم و از سوی دیگر ما باید با ادبیات خاص با آنان صحبت کنیم و این ثابت شده که اگر بتوانیم با جوانان ارتباط صحیحی برقرار کنیم ،بطور حتم می‌توانیم آنها را جذب کنیم.
وی ادامه داد: متاسفانه ما در این بخش کم کار کردیم اما دشمنان ما در این بخش زیاد کار کردند و از سوی دیگر ما در این زمینه بی‌برنامه بودیم اما دشمنان نظام و ملت ما، با برنامه بودند و باید در این بخش ما فعالیت خود را بیشتر کنیم و به جوانان نیز اعتماد بیشتری داشته باشیم.
وی به تاثیر رسانه‌ها در بخش فرهنگی اشاره و بیان کرد: حرکت در رسانه یک نوع جهاد تلقی می‌شود و امروزه ما با رسانه دیکتاتوری، بایکوت رسانه ای و غول رسانه‌ای مواجه هستیم که از سوی غرب و استکبار جهانی تشکیل و حمایت می شود که اجازه نمی دهند تا دستاوردهای نظام به طور مطلوب و واقع گرایانه ارایه شود.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از سوی دیگر زمانی که رسانه‌ها دنبال جذب مخاطب حداکثری باشند، هیچ معیاری را رعایت نمی‌کنند که هم اینک شاهد این امر توسط رسانه های غربی هستیم که در این راستا ما باید اعتمادسازی را با اخبار درست و صحیح جهت بخشی کنیم.
آیت الله رمضانی خاطرنشان کرد: همچنین باید تبیین درستی از تلاش و دستاوردهای نظام در یک قالب جذاب را دنبال کنیم و در این بخش باید بیشتر تلاش کرد و تحلیل های ارایه شده در رسانه‌ها نیز باید واقعی باشد و این در حالی است که زمانی غرب سعی داشت انقلاب ما را در جهان بایکوت خبری کند، اما ما با یک دیپلماسی علمی، توانستیم گفتمان انقلاب را به گوش دنیا برسانیم.
وی اظهار کرد: دنیای غرب به دنبال اسلام عربستانی است و ما باید اسلام حقیقی را به جهان بشناسانیم چون پیرو آن هستیم که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب ما، ظهور عرصه‌های مختلف دین در ابعاد گوناگون بود و هم اینک در دل دشمن در تل اویو نیز، دانشکده اسلامی وجود دارد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به فعالیت‌های این محمع نیز اشاره کرد و گفت: کار ما به صورت بین‌المللی انجام می شود و کار داخل مرز مربوط به نهادها و ستادهای مربوط به این بخش است و هدف ما این است که اسلام ناب را با راهبرد عقلانیت و معنویت در جهان دنبال کنیم.
وی در خاتمه اظهار کرد: هم اینک ارتباط خوبی را مجمع جهانی اهل بیت (ع) با کشورهای جهان برقرار کرده که تاکنون با ۲۵ کشور آفریقایی در ارتباط هستیم و همچنین برای ترویج این مجمع، شبکه بین المللی و خبرگزاری و همچنین سه هزار و ۲۰۰ مبلغ دینی داریم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.