کد خبر : 2333
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

عضو شورای اسلامی شهر رشت

رییس شورای اسلامی شهر رشت: رشتی دوزی باید به یک برند برای رشت در جهان تبدیل شود

رییس شورای اسلامی شهر رشت: رشتی دوزی باید به یک برند برای رشت در جهان تبدیل شود
می‌توانیم به واسطه ارتباطاتی که وجود دارد هنر رشتی دوزی را در هفت کشور جهان معرفی کنیم.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت:رشتی دوزی یک هنر خاص بانوان توانمند و هنرمند رشت است که باید به یک برند جهانی تبدیل شود.
به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا با حضور درمراسم اختتامیه مسابقه استانی هنر فاخر رشتی دوزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشتی دوزی هنری بسیار زیبا و نشانه بخشی از نگاه و سلایق بانوان فرهیخته رشت است.
وی با تاکید به اینکه رشتی دوزی ظرفیت تبدیل شدن به یک برند جهانی را دارد، افزود: تحقق این مهم نیازمند همراهی دیگر دستگاه ها نیز است و با توجه به اینکه درتقاضای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ،یکی از موارد عنوان شده هنر رشتی دوزی است ، امیدواریم بتوانیم با برند سازی این مهم زمینه های اشتغال و متعاقب آن بهبود وضعیت معیشتی جامعه بالاخص بانوان هنرمند رشت را فراهم کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت:باید با برنامه ریزی‌های دقیق و اصولی رشت به عنوان پایگاه و مرکز رشتی دوزی جهان مطرح و معرفی شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محسن سماکچی در مراسم اختتامیه مسابقات استانی هنر رشتی دوزی با اشاره به اینکه پایگاه رشتی دوزی باید در شهر رشت ایجاد شود اظهار کرد: باید با برنامه ریزی های دقیق ،رشت را به عنوان پایگاه رشتی دوزی در ایران و جهان مطرح کنیم و متاسفانه در شرایط فعلی این هنر فاخر به خوبی معرفی نشده است.
وی با بیان اینکه باید شرایط صادرات آثار تولید شده در این باره فراهم شود افزود: رشت کاندید ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی است و هنر رشتی دوزی یکی از آیتم های مربوط برای کسب این عنوان است.
سماکچی با ابراز تاسف از اینکه هنر رشتی دوزی حتی در رشت نیز به خوبی شناخته شده نیست بیان کرد: می‌توانیم به واسطه ارتباطاتی که وجود دارد هنر رشتی دوزی را در هفت کشور جهان معرفی کنیم و امیدوارم برای توسعه بیشتر این اقدام و معرفی هنر رشتی دوزی به سراسر جهان، دیگر دستگاه‌ها نیز مساعدت و حمایت ویژه داشته باش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.