کد خبر : 8123
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

بیش از ۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در گیلان معدوم شد

بیش از ۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در گیلان معدوم شد
در اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه نوروز ۳۶ اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، بسته‌بندی، توزیع "حمل و نقل" و عرضه فرآورده های خام دامی در استان بازدید می‌کنند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی نوروزی در گیلان طی ۲ هفته اخیر ۶ هزار و ۲۷۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در این استان معدوم شده‌است.
دکتر سهراب عاقبتی اظهار داشت: در این مدت بیش از سه هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از واحدهای توزیع فرآورده‌های خام خوراکی به عمل آمد و ۲۰ پرونده قضایی تشکیل شد.
وی با بیان اینکه در این مدت ۲ واحد متخلف پلمپ شد، افزود: در هفته دوم اجرای طرج تشدید کنترل نظارت بهداشتی نوروزی دامپزشکی گیلان بیش از پنج هزار و ۴۰۰ راس گوسفند و بز و ۲ هزار راس گاو و گوساله با نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار شد که افزون بر ۴۸۰ تن گوشت قرمز استحصال شده‌است.
مدیرکل دامپزشکی گیلان بیان داشت: میزان کشتار طیور در کشتارگاه‌های استان نیز بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه بوده و بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن گوشت سفید استحصال شده‌است.
وی افزود: طرح ویژه بازرسی و کنترل مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به منظور تشدید اقدامات نظارتی و با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان از چهاردهم ماه جاری از سوی اداره کل دامپزشکی گیلان به اجرا درآمده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
دکتر عاقبتی گفت: برنامه تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه حمل فرآورده خام دامی و رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها و سایر اماکن در گیلان که از فرآورده‌های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می‌شود، با هدف ارتقای بهداشت و سلامت عمومی به اجرا درآمد.
مدیرکل دامپزشکی استان گیلان یادآور شد: در اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه نوروز ۳۶ اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، بسته‌بندی، توزیع “حمل و نقل” و عرضه فرآورده های خام دامی در استان بازدید می‌کنند.
عاقبتی ارتقاء سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی شهروندان را از اهداف طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی عنوان کرد و افزود: سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی دامپزشکی ۱۵۱۲ در شهرستان‌های استان گیلان آماده رسیدگی به گزارش‌های تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی است.
وی از شهروندان خواست تا فرآوده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و به تاریخ تولید و انقضاء محصولات بسته بندی توجه نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.