کد خبر : 8327
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۰۷

تداوم روند نزولی کرونا در گیلان با کاهش ۳۲ درصدی بستری‌ها

تداوم روند نزولی کرونا در گیلان با کاهش ۳۲ درصدی بستری‌ها
ضرورت استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از تجمعات و شست و شوی دست‌ها

به گزارش پویشگران گیل:
در ادامه روند کاهشی بستری‌های مبتلا به بیماری کووید در بیمارستان‌های استان گیلان شمار بیماران کرونایی در مراکز درمانی طی ماه جاری افزون بر ۳۲ درصد کاهش یافته است.
در خیز ششم بیماری کووید ۱۹ در گیلان از اواخر دی ماه امسال تعداد بیماران بستری به کرونا در بیمارستان های استان طی یک ماه از ۱۱۸ نفر به ۷۱۳ نفر رسید که بعد از گذشت یک ماه روند نزولی بستری های کرونا در مراکز درمانی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
تعداد بستری‌های روزانه مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان گیلان نیز با ۲ رقمی شدن طی ماه جاری، افزون بر ۳۳ درصد کاهش یافته است ضمن اینکه تعداد بیماران بدحال نیز طی ماه جاری نیز با کاهش افزون بر ۴۳ درصدی، ۲ رقمی شده‌است.
بر اساس آخرین آمار در روز چهارشنبه گذشته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان، ۲۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند ضمن اینکه ۵۶ بیمار بدحال هستند.
رنگ زرد کرونایی نیز از جمعه گذشته به ٢ شهرستان رضوانشهر و لنگرود استان گیلان بازگشت، شهرستان های بندرانزلی، صومعه سرا، لاهیجان، سیاهکل و رودبار در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) قرار دارند.
شفت، فومن، ماسال، آستارا، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رودسر، تالش و املش نارنجی هستند.
مسئولان و کارشناسان بهداشتی گیلان تداوم روند نزولی مبتلایان بستری به کرونا در مراکز درمانی و بازگشت رنگ آبی به نقشه کرونایی استان را در گرو رعایت جدی توصیه های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا توسط همه مردم عنوان می‌کنند.
آنان همچنان بر ضرورت استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از تجمعات و شست و شوی دست‌ها تاکید دارند و علاوه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی، دریافت واکسن کرونا در هر سه نوبت را برای پیشگیری از ابتلا، کاهش شدت بیماری و مرگ و میر موثر می‌دانند.
همچنین با آغاز واکسیناسیون گروه های سنی مختلف تاکنون افزون بر پنج میلیون و ۲۵۸ هزار دُز واکسن در گیلان تزریق شد، ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۷۱ دُز واکسن نوبت اول و ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۱۶۳ دُز واکسن مرحله دوم در این استان انجام شده است.
تزریق دُز سوم برای گروه های سنی بالای ۱۸ سال در استان گیلان نیز به ۹۹۳ هزار و ۹۰۹ نفر رسیده ‌است.گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.