کد خبر : 8308
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

مدیرکل صمت گیلان: با اجاره دهندگان کارت بازرگانی به شدت برخورد می‌شود

مدیرکل صمت گیلان: با اجاره دهندگان کارت بازرگانی به شدت برخورد می‌شود
تجار و بازرگانان به تعهدات ارزی خود عمل نمایند تا درگیر چالش های استعلام از سامانه برای ادامه فعالیت نشوند.

به گزارش پویشگران گیل:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه کارت بازرگانی با هدف تسهیل در امور و نظام‌مندی مبادلات تجاری صادر می شود، گفت: با اجاره دهندگان کارت بازرگانی به شدت برخورد می‌شود.
تیمور پورحیدری روز سه‌شنبه در کارگروه پایش کارت بازرگانی و کمیته اقدام ارزی اظهار داشت: کارت بازرگانی با هدف تسهیل در امور و نظام مندی مبادلات تجاری صادر می‌شود بنابراین هرگونه تخلف سوء استفاده از کارت بازرگانی تخلف محسوب می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت بیش از ۶۱۸ کارت بازرگانی در استان تاکید کرد: رسالت کارگروه پایش کارت بازرگانی رصد و پایش مداوم فعالیت دارندگان کارت‌های بازرگانی بر چارچوب و مدار قانون است بنابراین در صورت محرز شدن تخلف با اجاره دهندگان کارت بازرگانی به شدت برخورد خواهد شد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان از صدور بیش از ۱۴۵ کارت بازرگانی در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: این میزان در سال قبل ۴۸ کارت بازرگانی بود که این موضوع نشان دهنده بهبود فعالیت های تجاری در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌باشد.
رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گیلان نیز در بخش دیگری از این نشست که مربوط به کمیته اقدام ارزی بود، گفت: تجار و بازرگانان به تعهدات ارزی خود عمل نمایند تا درگیر چالش های استعلام از سامانه برای ادامه فعالیت نشوند.
هادی تیزهوش تابان روند سامانه ای شدن امور ارزی ثبت تعهدات انجام شده در سامانه را ضروری دانست و بیان کرد: بر اساس قانون؛ تکلیف تجار و بازرگانان برای بحث ارزی مشخص شده است و به هیچ عنوان تبعیضی در کار نیست و تمامی فرایند به صورت الکترونیکی و یکپارچه انجام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.