کد خبر : 28014
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹

رئیس سازمان شیلات کشور:

سرمایه‌گذاری ۱۹ همت در صنعت شیلات کشور

سرمایه‌گذاری ۱۹ همت در صنعت شیلات کشور
غرفه استان گیلان در نمایشگاه اکسپو بسیار علمی،هوشمندانه و دقیق طراحی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

سیدحسین حسینی در حاشیه بازدید از غرفه گیلان در نمایشگاه اکسپو (فرصت‌های سرمایه گذاری کشور) گفت‌: ارزآوری ۶۵۰ میلیون دلاری صنایع شیلاتی نشان داد پتانسیل و ظرفیت بالقوه ای در این صنعت وجود دارد که می‌توان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود آنها را بالفعل نمود.

رئیس سازمان شیلات کشور تصریح کرد: با تدوین تیپ الگویی زنجیره ارزش آبزیان و ابلاغ آن به ۱۵ استان،بر استانداران تکلیف شد حلقه مفقوده صادرات محصولات که همان شناسه‌دار کردن و ایجاد ارزش افزوده در صنعت آبزیان است را در کنار سایر صنایع در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی گفت: با توجه به سابقه تاریخی شیلات گیلان و پتانسیل‌هایی که در این بخش وجود دارد، شیلات این استان بسیار پیشرو است اما از استانی که شیلاتی شناخته می‌شود انتظار می‌رود به لحاظ بهره برداری و نیز فراهم کردن زمینه‌های تولید،تمرکز بر بازار و فراهم کردن امکان صادرات گونه‌های مهمی مانند ماهیان خاویاری (که با ممنوعیت صید آن از سال ۲۰۱۱ تنها در حوزه آبزی پروری عرضه می‌شود) و وجود شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان بازیگر مهمی در حوزه امنیت غذایی،ارز آوری، اقتصاد و حکمرانی غذایی باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: عزم و همت مدیران ارشد استان بر این است که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی استان را در عرصه‌های مختلف از جمله در حوزه شیلاتی و کشاورزی علمی، به روز و فعال کنند.

حسینی اضافه نمود: غرفه استان گیلان در نمایشگاه اکسپو بسیار علمی،هوشمندانه و دقیق طراحی شده است و مسیر پیش تولید،حین و پس از تولید و نیز زنجیره ارزش در صنایع مختلف از جمله در حوزه کشاورزی و شیلات به خوبی دیده و ظرفیت های استان در این غرفه به خوبی تبیین شده است.

استان گیلان با ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری با ۹۰ هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار در نمایشگاه اکسپو (فرصت‌های سرمایه گذاری کشور) حضور دارد. این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.