کد خبر : 27867
تاریخ انتشار : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵

مدیران گزارش بدهند:

شرکت‌های آب و برق گیلان حواسمان هست!

شرکت‌های آب و برق گیلان حواسمان هست!
پویشگران گیل-گزارش‌های مردمی در رشت و مناطقی از سراسر استان گیلان حاکی است، طی هفته گذشته آب و برق مناطقی از استان قطع بوده ، بدون آنکه به خانواده اطلاع رسانی دقیق و به هنگام بشود.!

به گزارش گروه رسانه‌ای ایران ” گرا “،

براساس همین گزارش‌ها در این مدت در شرق گیلان و در شهرستان رودسر از یک طرف آب بسیار نامطلوب “قهوه ای رنگی” و از طرف دیگر در ساعات طولانی به خصوص در روستاها قطع بوده و صدای مسئولان اجرایی هم بلند شد!.

از میدان جانبازان رشت که یکی از دوستان در این منطقه سکونت دارد، گزارش می‌رسد، روز جمعه از ساعت 8 صبح تا 4 عصر آب این منطقه قطع و یا بسیار کم فشار بود.

شرایط برق هم طبق اظهارات مردم محلاتی در حاشیه شهر رشت بر همین منوال است و گاه چند ساعت قطع و یا قطع و وصل می‌شود و موجب سوختن دستگاه‌های برق  و  مشکلات در بالا بردن درهای اتومات توفقگاه‌ها می‌شود.

برخی کارمندان در حاشیه بلوار خرمشهر بعد از میدان جانبازان و منطقه پیرکلاچای در حاشیه میدان امام حسین”ع” هم طی تماس تلفنی به گروه رسانه ای ایران “گرا” گفتند: با قطع برق حتی به مدت دو ساعت به خصوص در ساعات اولیه صبح ،خودروهای پشت درهای توقفگاه‌ها “پارگینگ‌ها” می‌مانند !؟

مدیران شرکت‌های آبفا ،آب و فاضلاب گیلان و توزیع برق استان از طریق رسانه‌ها گزارش بدهند ،چرا در مواردی قطعی‌ها بدون اطلاع انجام می‌شود و امکان مدیریت و برنامه ریزی برای مردم نیست.

از سوی دیگر، اساسا چرا علت قطعی برق و آب با شفافیت به افکار عمومی اطلاع رسانی نمی‌شود تا موجب سرگردانی و یا سوختن وسایل برقی  یا سرد شدن آب حمام ها به هنگام استحمام شود.؟

امروز در سراسر دنیا و حتی کشورهایی مانند سرزمین ما ایران عزیز، مردم حتی یک دقیقه قطعی برق ندارند مگر آنکه برای بزرگداشت یک چهره‌ی علمی به صورت نمادین یک دقیقه قطع کنند.

ایران اسلامی با حدود 91 میلیون نفر جمعیت و این همه منابع نباید معطل تامین برق و آب مردم آن هم در شمال کشور باشد به ویژه آنکه کمبود آب را می توان به شیوه های مختلف جبران کرد.

ویژه تر آنکه مردم گیلان در وسط آب در سطح زمین و زیر زمین قرار دارند اما مانند استان های کویری بی‌آب، گاه دچار مشکل کم آبی است. واقعا مردم  یک شهرستان بزرگ مانند رودسر در ایام تعطیلات عید که مهمانان نوروزی را پذیرایی می کنند باید شاهد آب آلوده و یا قطع  اب و  برق باشند.

مدیریت به این معناست که بتوانید با تدبیر و به شیوه های گوناگون آب و برق و گاز مردم را طبق وظایف ذاتی تان با این همه منابع بدون بهانه تامین کنید. شما باید پاسخگو مردم از مسیر رسانه‌ها باشید.

روابط عمومی های شما پیش از هر اتفاق که آن اتفاق نیازمند اصلاح است باید به صورت کامل در جریان قرار گیرند و نه تنها با یک اطلاعیه به شبکه باران، بلکه از مسیر فضای مجازی که امروزه بیشتر مردم در این فضاها حضور دارند و خبرگزاری ها و مطبوعات موضوع را بدون فوت وقت و زمان اطلاع رسانی کنند.

مردم در میان این همه گرانی و مشکلات – شایسته نیست دیگر در استانی مانند گیلان شاهد قطع آب و برق باشند.

قطع هم آب و هم برق زندگی عادی مردم را مختل می‌کند و شما نباید لحظه ای و به هیچ بهانه ای به خودتان اجازه دهید که این دو نعمت را ساعت‌ها از جامعه ” غیرعمدی” دریغ کنید.

رسانه‌های استان هم به خصوص در هر شهری که واقعه ای این چنینی رخ داد،به سرعت به این موارد مهم بپردازند و در این خصوص وطیفه قانونی و ذاتی دارند.افکار عمومی در این باره اگر نظر و مطالباتی دارند با ما و دیگر رسانه ها در میان بگذارند تا منعکس شود. لطفا نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نباشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.