کد خبر : 27510
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

فعال رسانه و کارشناس علوم ارتباطات:

حجاب ضامن امنيت اجتماعي

حجاب ضامن امنيت اجتماعي
حجاب به عنوان نوعي پوششي براي زن و بهترين و زيباترين امانتي است که خداوند در فطرت زن به وديعه نهاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

«حجاب و پوشش در دين مبين اسلام از جايگاه ويژه اي برخوردار است.حجاب به عنوان نوعي پوششي براي زن و بهترين و زيباترين امانتي است که خداوند در فطرت زن به وديعه نهاده است و زن با قبول چنين امانتي در ميان ديگر موجودات هستي برخود مي‌بالد. وجوب حفظ حجاب و پوشش براي زن که در محيط اجتماعي زندگي مي‌کند ضرورتي اجتناب ناپذير است.

حجاب اسلامي نقش اساسي در حفظ نسل و تامين پاکي خلقت نسل‌هاي آينده دارد چرا که زن مربي جامعه است و انسان‌ها از دامن او پيدا مي‌شوند، اگر دامن خود را در پناه پوشش حفظ کند سعادت انسان هاي آينده را پايه‌ريزي و بيمه نموده است.

حجاب و عفاف دو اصل مهم در زندگي بشري به شمار مي‌رود چرا که رعايت الزامات ديني موجب مي‌شود تا انسان از آسيب هاي اجتماعي دور بماند. حجاب و پوشش اسلامي و به تبع آن، حفظ نظام خانواده نيز از آن رو داراي اهميت است که تامين کننده سعادت آدمي و منشاء قرب الهي است.

به عبارت ديگر پوشش مناسب يکي از مهمترين راه‌هاي تحقق امنيت اخلاقي در جامعه است. حجاب بايد به عنوان يک ارزش ديني مورد توجه تک‌تک افراد جامعه قرار گيرد و از طرفي پوشش نامناسب بانوان به عنوان يکي از مهمترين عوامل ايجاد مزاحمت براي آنان محسوب مي‌شود.

از ميان ناهنجاري‌ها، بدحجابي به عنوان يکي از مقوله‌هاي است که در جامعه رواج دارد و امنيت اجتماعي و نظم عمومي را خدشه‌دار مي‌کند. از آنجا که انسان اعم از زن و مرد در جهت رفع نيازهاي فردي و اجتماعي مادي و معنوي خود ملزم به زندگي اجتماعي است و صرف‌نظر از مشارکت در فعاليت‌هاي اجتماعي، ناگزير است که در اجتماع حضور پيدا کند، لذا زنان به حکم فطرت که همانان مصونيت و حفظ امانت الهي است براي مشارکت در جامعه به سلامتي نياز دارد که همان حجاب است و حال آن که جامعه براي سالم ماندن از فتنه و فساد به حجاب بانوان محتاج است.

اصولا مساله حجاب با حضور زن در جامعه در محدوده خارج از خانه معنا مي‌يابد و ارزش و اعتبار خود را به عنوان زينت زن نمايان مي‌سازد.

لزوم حضور زن در عرصه‌هاي اجتماعي در جهت رفع نيازهاي مادي، معنوي خود و اجتماع ضرورت دارد.هدف از اين مقاله بررسي وجوب حضور زن در اجتماع و حفظ و پوشش است تا راهي فرا روي نوجوانان و جوانان در انتخاب شيوه زندگي بگشايد.

بررسي‌ها نشان می‌دهد که در جامعه مسئوليت ها و خدماتي وجود دارد که تنها بدست تواناي زن انجام مي رسد و مردان قادر به انجام آن نيستند. شان و حرمت زن بسيار مهم است نبايستي پايمال شود. بعضي اوقات حقوق زنان اعاده نمي‌شود.بنابراين زنان بايستي با حفظ پوشش اسلامي و قبول مسئوليت اجتماعي ضامن امنيت، سلامت و بقاي اجتماع باشند. »

تهيه وتنظيم: “اسماعيل اميدي”
فعال رسانه و کارشناس علوم ارتباطات

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.