کد خبر : 28115
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۱۹

اول خرداد طرح‌های دریا آماده شناکردن

اول خرداد طرح‌های دریا آماده شناکردن
پویشگران گیل-عباسی: آغاز به کار طرح‌های سالم‌سازی دریا در سواحل استان از اول خرداد ماه

به گزارش گروه رسانه‌ای ایران ” گرا “،

دکتر اسدالله عباسی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان با بیان اینکه امسال برنامه‌های فرهنگی و جشنواره ها تا ۱۷ تیرماه برگزار می‌شوند، گفت: باید در هر منطقه ساحلی تعیین شده یک گروه فرهنگی فعال مستقر شود و بعد از هفدهم تیرماه با در پیش بودن ماه محرم برنامه‌های فرهنگی بر این اساس برنامه ریزی شود.

استاندار گیلان اجرای برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های سالم‌سازی را یک نیاز و ضرورت اعلام و افزود: دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ها و طرح‌های خود برای اجرا در طرح‌های سالم سازی را به دستگاه‌های فرهنگی اعلام کنند؛ زیرا مردم ساحل‌نشین بیش از مسافران و گردشگران مخاطب این برنامه ‌های فرهنگی و هنری هستند لذا وظیفه داریم برنامه‌هایی با محوریت نشاط اجتماعی در دستور کار داشته باشیم.

عباسی با بیان اینکه مردم تنها در طرح‌های سالم‌سازی حق شنا دارند از فرمانداران خواست محدوده‌های مجاز شنا واقع در طرح‌های یادشده را کنترل و نظارت کنند و در غیر این صورت نسبت به تعطیلی این طرح ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: استان گیلان ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد و نباید این سواحل به حال خود رها شوند که افراد از هر نقطه ای وارد ساحل شوند؛ باید تقسیم کار شود و فرماندارانی که طرح سالم سازی تحت پوشش خود را به موقع راه اندازی نکنند و در آن منطقه اتفاقی حادث شود مسئولیت با فرماندار مربوطه خواهد بود.

عباسی با تقدیر از ناجیان غریق در ستاد ساماندهی سواحل اظهار کرد: در خصوص لجستیک نیز پس از بررسی، اقلام مورد نیاز اعلام تا به نیروهای نجات غریق تحویل داده شود.

وی خواستار نصب تابلو شنا ممنوع در نقاط خطر آفرین مانند رودخانه ها و آبگیرهای موجود در استان شد و افزود: مردم باید از این مناطق آگاه شوند؛ همچنین برنامه آموزشی ناجیان غریق در دریا و نه در استخرها برنامه ریزی شود چون شرایط دریای خزر متفاوت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.