کد خبر : 25359
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

افتخاری برای حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان استان گیلان؛

اولین مرکز هم آفرینی هوش مصنوعی کشور در استان گیلان راه اندازی شد

اولین مرکز هم آفرینی هوش مصنوعی کشور در استان گیلان راه اندازی شد
امضای توافق نامه ایجاد و راه اندازی اولین مرکز هم آفرینی هوش مصنوعی کشور در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مدیرعامل گروه دانش بنیان کاشف از امضای توافق نامه اولین مرکز هم آفرینی هوش مصنوعی کشور در استان گیلان خبر داد.
دکتر روهام قلیچی گفت: این توافق نامه فی مابین دکتر سید جواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مدیرکل دفتر توسعه زیرساختهای زیست بوم نوآوری از یک سو و مهندس پیمان دادگر مدیرعامل شرکت هوش سیستم گیل به امضاء رسید.
وی تصریح کرد: از جمله اهداف ایجاد این مرکز هم آفرینی، ایجاد یک فضای تعامل با اشتراک گذاری ظرفیتها و قابلیتها مانند منابع سرمایه گذاری، فناوری، خط تولید، تامین کنندگان و توزیع کنندگان، تجاری سازی و هوش مصنوعی و افزایش حضور موثر بخش خصوصی در زیست بوم نوآوری و تقویت ارتباط سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و فناوران می باشد.
دکتر قلیچی همچنین گفت: کمک به شکل گیری و توسعه محصولات و خدمات جدید مورد نیاز با سرعت بالاتر و ریسک کمتر، در کنار هم افزایی در راستای کاهش هزینه عملیاتی شکل گیری و تولید محصولات و خدمات جدید و تقاضا محور، از دیگر اهداف این توافق نامه می باشد.
مدیرعامل شرکت هوش سیستم گیل نیز در ادامه گفت: افتتاح این مرکز باعث ایجاد ارتباط بیشتر حوزه صنعت و فناوری با بخش خصوصی و دولتی می گردد.
مهندس پیمان دادگر افزود: حمایت از ایده ها ی خلاقانه همراه با خروجی اقتصادی موثر برای استان و کشور، استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص در استان گیلان، استفاده از ظرفیت های تخصصی سازمان نظام صنفی رایانه، پارک علم و فناوری و اداره کل صمت استان برای اجرای بهتر طرحها و ایده ها از جمله دستاوردهای این توافق نامه خواهد بود.
وی تصریح کرد: امروزه آمار و اطلاعات در دنیا نشان می دهد مجموعه هایی که از هوش مصنوعی در سیستم خود استفاده نموده اند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر نسبت به سایر شرکتها رشد داشته اند.
وی افزود: ارائه راهکارهای مبتنی به هوش مصنوعی، تولید فناوری و نرم افزار، تولید صنعتی و تجاری سازی و همچنین آموزش رایگان نیروهای جوان جهت کسب تخصص اجرایی در زمینه فناوری و صنعتی با کمک دانشگاه پیام نور و سازمان فنی و حرفه ای از دیگر اهداف این مجموعه می باشد و امید است با تلاش مستمر، برنامه ریزی و ایجاد فرایند مشخص، مرکز هم آفرینی گامی موثر در هم افزایی تولید و نیروهای متخصص و بالارفتن راندمان اقتصادی در استان بردارد.

منبع:روابط عمومی گروه دانش بنیان کاشف

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.