کد خبر : 13841
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

معصومه نیک‌کار

با هدف کاهش زباله در سراوان رشت: شرکت کودآلی گیلان ٢ شیفته فعال می شود

با هدف کاهش زباله در سراوان رشت: شرکت کودآلی گیلان ٢ شیفته فعال می شود
با راه اندازی دستگاه زباله سوز مقدار زباله بازگشتی در شرکت کودآلی وارد زباله سوز شده و با این کار زباله‌ای به محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت منتقل نخواهد شد.

به گزارش پویشگران گیل:
شهرداری رشت در اقدامی برای حل معضل سراوان، راهبرد ٢ شیفته شدن کارخانه کودآلی را از فردا چهارشنبه با هدف کاهش حجم زباله ورودی به سراوان انجام خواهد داد.
به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، ٢ شیفته شدن کارخانه کودآلی برای کاهش ورودی زباله به سراوان به دستور سید امیر حسین علوی شهردار رشت در راستای بهبود شرایط لندفیل سراوان عملیاتی از فردا می شود.
بنابه این گزارش، یکی از مؤلفه‌های اساسی بهسازی لندفیل سراوان در کنار اجرای پروژه‌های چندگانه پسماند و راهبرد تفکیک زباله از مبدا موضوع کاهش ورود زباله به محل دفنگاه است.
بخشی از زباله قبل از ورود به محل دفن زباله در سراوان رشت به شرکت کودآلی گیلان منتقل می‌شود به عبارتی حدود ۴۰۰ تن زباله در روز از بخش مرکزی رشت شامل شهرستان‌های فومن، صومعه‌سرا، شفت، سنگر و رشت به میزان (درصد سهم شهرداری های این شهرستان‌ها در این شرکت) به شرکت کودآلی منتقل می‌شود.
در زمان حاضر ۲ خط بازیافت یا “پردازش” زباله در شرکت کودآلی گیلان فعال است، این خط‌ها شامل سرندهایی است که زباله در بدو ورود وارد آنها شده، پلاستیک‌های زباله پاره می شود و پس از سرندشدن “الک شدن موادآلی موجود در زباله از جمله پوست میوه‌ها، مواد خوراکی دورریز شده از آن جدا و از زیرسرند وارد نقاله می‌شود و به سمت بخش تولید کود حرکت می‌کند.
همچنین در زمان حاضر نزدیک ۶۰ درصد زباله استان گیلان در ۲ خط پردازش زباله شرکت کودآلی گیلان مورد پردازش قرار می‌گیرد و ۴۰ درصد زباله نیز هر روز به محل دفن زباله در سراوان رشت منتقل می‌شود که با راه اندازی دستگاه زباله سوز مقدار زباله بازگشتی در شرکت کودآلی وارد زباله سوز شده و با این کار زباله‌ای به محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت منتقل نخواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.