کد خبر : 23414
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۴۱

مسابقه کتابخوانی از اثر «آذرخشی بر تاریکی» ویژه دهه مبارک فجر

مسابقه کتابخوانی از اثر «آذرخشی بر تاریکی» ویژه دهه مبارک فجر
به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، مسابقه کتابخوانی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان،مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «آذرخشی بر تاریکی» نوشته رسول حسن‌زاده از 12 بهمن الی 10 اسفندماه برگزار می‌شود.
کتاب «آذرخشی بر تاریکی» نوشته رسول حسن‌زاده به بررسی مقاله توهین‌آمیز مندرج در روزنامه اطلاعات مورخ 17 دی 1356 و واکنش علما و مردم علیه آن و نهایت شکل‌گیری قیام 19 دی مردم قم می‌پردازد و ضمن مرور تاریخی این وقایع،پیامدها و بازتاب‌های سیاسی و فرهنگی مربوط به آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.
این مسابقه ویژه جوانان و بزرگسالان بوده و علاقمندان جهت شرکت در این رویداد فرهنگی و دریافت منبع مسابقه می‌توانند از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی www.samakpl.ir  اقدام نمایند.
مراسم اختتامیه این مسابقه و تجلیل از برندگان، همزمان با 17 اسفند و سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در رشت برگزار خواهد شد.
گفتنی است کتابخانه های عمومی استان گیلان همزمان با ایام الله دهه فجر با برگزاری صدها برنامه فرهنگی چون محافل کتابخوانی،اجرای سرود انقلاب، نشست‌های بصیرتی،محافل نقد و بررسی کتاب،نشست‌های کتابخوان ویژه مدیران شهرستان‌ها،محافل شعرخوانی،محافل قرآنی،نمایشگاه آثاری با موضوع انقلاب و مبارزات امام خمینی(ره)در این مسیر،جشن انقلاب در روز 21 بهمن و نیز برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن این ایام را گرامی می دارند.

 

 

منبع:روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.