کد خبر : 13172
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

معصومه نیک‌کار

برنامه تلویزیونی یار دوازدهم تا یکسال مهمان فوتبال دوستان است

برنامه تلویزیونی یار دوازدهم تا یکسال مهمان فوتبال دوستان است
«یار دوازدهم» برنامه فوتبالی پر مخاطب گیلان

به گزارش پویشگران گیل:
برنامه تخصصی فوتبال “یار دوازدهم” مدتی است که از شبکه باران گیلان روزهای جمعه در ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه پخش می شود و در طی این مدت توانسته است مخاطبین زیادی از بین فوتبالدوستان استان به خود جذب کند.
مجری این برنامه گوینده توانمند و نام آشنای ورزش استان گیلان “سعید علیپور” است که ورزشی ها با نام و چهره او از سالیان گذشته آشنا هستند. برنامه “یار دوازدهم ” می‌رود که جای پای برنامه های معروف فوتبالی بگذارد.
در خصوص برنامه یار دوازدهم و ایده ساخت این برنامه گفتگویی با سعید علیپور مجری و سازنده این برنامه را در ادامه می‌خوانید:
علیپور در ابتدای گفتگو با بیان اینکه شبکه باران، یک شبکه تلویزیونی پویا و متنوع است، اظهار داشت: ساخت برنامه های متنوع در شبکه باران نشان داده که این شبکه تلویزیونی استانی به دنبال جذب مخاطب است علی الخصوص جذب مخاطب جوان و بر همین اساس شبکه باران مسیری را برای ساخت برنامه های پویاتر ،مفرح و متنوع تر طی می کند تا بتواند مخاطبان بیشتری داشته باشد.
وی افزود: در بحث فوتبال نیز شبکه باران با توجه به اینکه تیم های فوتبال زیادی در گیلان داریم که در این رشته ورزشی فعالیت می کنند جای یک برنامه تخصصی فوتبالی سالها خالی بود و کمبود چنین برنامه ای حس می شد و به همین سبب طرحی به شبکه ارائه شد که برنامه ای ساخته شود که نه فقط به فوتبال حرفه ای بلکه به لیگ های دسته یک و دو، فوتبال ساحلی، بانوان، محلات و روستاها، فوتسال و غیره بپردازد.
علیپور ادامه داد: همانطور که می دانید خواستگاه اصلی فوتبال، استعدادها و پتانسیل ها محلات و روستاهاست و از این رو سعی کردیم یکی از بخش های برنامه یار دوازدهم را به فوتبال محلات و روستاها اختصاص دهیم.
وی اضافه کرد: اخبار هفته فوتبال بانوان نیز از جمله بخش های است که به طور ویژه به آن پرداخته می‌شود و پیگیر تحولات فوتبال بخش بانوان نیز هستیم. فوتبال پیشکسوتان و بخش پیشکسوتان یا همان نوستالوژی ما که بر می گردد به تیم ها و باشگاههای قدیم را سعی کردیم در این برنامه برجسته کنیم.
علیپور با اشاره به بخش مسابقه خلاقیت برنامه یار دوازدهم گفت: بخش جذابی به نام مسابقه خلاقیت و مهارت فوتبالی نیز در برنامه داریم که از تمامی رسانه ها درخواست می کنیم در این بخش ما را یاری کنند.
بسیاری از کودکان و نوجوانان در روستاها و محلات شاید این امکان را نداشته باشند که استعدادهای آنان کشف و دیده شود، از این رو بخش مسابقه خلاقیت فوتبالی را در برنامه گنجانده ایم تا دختران و پسران فوتبالی گیلان بتوانند با گرفتن فیلم یک دقیقه ای (با گوشی موبایل و به صورت افقی) از خلاقیت فوتبالی، تکنیک‌ها و مهارت های خود و ارسال آن به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۳۸۸۴ در مسابقه خلاقیت شرکت کنند و تصویر این عزیزان در برنامه پخش می شود و در صورت برنده شدن در نظرسنجی مسابقه خلاقیت جوایز نفیسی به آنان اهدا می شود و هم اینکه امکان دیده شدن توسط مربیان تیم ها فراهم می‌شود.
وی در خصوص سوالات پیامکی این برنامه گفت: تلاش شده تا سوالات برنامه بروز باشند.
علیپور ادامه داد: بخش خلاقانه ی دیگری را نیز در برنامه داریم و آن بخش با هواداران است که از آنها می خواهیم اشک ها و لبخندهای خود را در مسابقات و در سکوهای استادیوم ها و مطالبات شان را برای ما ارسال کنند. بخش فضای مجازی برنامه یار دوازدهم را فعال کرده ایم تا هواداران بی پرده و با کمترین خط قرمزی به بیان موارد خود بپردازند و فیلم های خود را ارسال کنند.
علیپور ادامه داد: در چند برنامه گذشته مصاحبه هایی از لیدرها و هواداران تیم های سپیدرود رشت، داماش گیلان، ملوان بندر انزلی، چوکای تالش و … پخش شد و این روند ادامه دارد.
وی تاکید کرد: جا دارد تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشم از مدیرکل محترم صدا و سیمای گیلان، معاونت محترم سیما جناب آقای باقر سلیمی، بخش های حراست، مدیریت تولید، همکاران عزیز در پخش، قائم مقام محترم جناب آقای سیاهکلی که همگی از این برنامه حمایت داشته اند تا کمترین خط قرمزها را داشته باشیم و مهمترین سیاست برنامه یار دوازدهم این است که مردم و باشگاهها با ما در ارتباط باشند.
وی با اشاره به انعکاس اخبار فوتبالی رسانه ها در برنامه یار دوازدهم گفت: بخش خلاقانه دیگری نیز داریم و آن هم انعکاس اخبار رسانه های مجازی و مکتوب در طول هفته است، مواردی که برای افکار عمومی و مخاطبان جذابیت بیشتری داشته اند و بر این اساس خط مشی برنامه ما را افکار عمومی و رسانه ها مشخص می کنند اینکه در هفته ای که گذشت چه چیزی حائز اهمیت بیشتری بوده است. آخرین تحولات در حوزه فوتبال بررسی می شود.
ارتباط تلفنی و میهمان حضوری نیز داریم و در برنامه یار دوازدهم به دنبال تعریف و تمجید بی دلیل و یا ایجاد حاشیه نیستیم و می خواهیم به معنای واقعی یار دوازدهم فوتبال باشیم و مخاطبان اصلی مان مردم و فوتبالدوستان هستند.
وی عنوان کرد: مردم از برنامه استقبال می کنند و این امر را از طریق بازخوردها و فضای مجازی آگاه شده ایم. در برنامه بخش های داوری و کارشناسی در نظر گرفتیم و اگر مباحثی باشد که نیاز به نظرات تعیین کننده داوری باشد حتما از وجود کارشناسان شبکه های سراسری و داوران برجسته فوتبال ایران بهره مند خواهیم شد و از آنان دعوت می کنیم تا در برنامه حضور پیدا کنند.
علیپور ضمن قدردانی از حامی مالی برنامه یار دوازدهم اظهار داشت: با توجه به حمایت ویژه حامی مالی برنامه ” گالری فرش یزدان ” داشته اند، برای ما مقدور است که برنامه را حرفه ای تر کنیم و از حضور افراد حرفه ای حوزه فوتبال کشور بهره گیری نماییم و جا دارد از حمایت های آقای زحمتکش مجموعه فرش یزدان که در کنار و یار ما هستند تشکر ویژه داشته باشم.
وی افزود: برنامه تلویزیونی یار دوازدهم تا یکسال مهمان فوتبال دوستان است و قرارداد آن نیز منعقد شده که بر روی آنتن باشیم و با حمایت‌های معاونت محترم سیما و مدیریت تولید و پخش، زمان برنامه ۷۰ دقیقه است که هر بار در صورت لزوم ۵ دقیقه به وقت برنامه اضافه می شود و نکته مهمی که در این برنامه لحاظ شد گنجاندن قسمت‌های مختلف در حوزه فوتبال، فوتسال، فوتبال بانوان،ساحلی،محلات، فوتبال ناشنوایان و توانخواهان و کم توانان، پیشکسوتان و … که بصورت تایم های کوتاه و مفید برای ایجاد جذابیت بیشتر برای مخاطب در نظر گرفته شد.
علیپور در پایان اظهار امیدواری کرد که برنامه یار دوازدهم بتواند تعامل بیشتری را در حوزه فوتبال گیلان،توجه مسوولین، هیات فوتبال گیلان، باشگاهها را برای ارتقای بیشتر این رشته پر مخاطب ورزشی و رفع موانع و مشکلات رقم بزند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.