کد خبر : 23383
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

همزمان با سومین روز ایام فرخنده دهه فجر ؛

برگزاری آئین بزرگ‌داشت روز جهانی تالاب‌ها در بندرانزلی

برگزاری آئین بزرگ‌داشت روز جهانی تالاب‌ها در بندرانزلی
برگزاری آئین بزرگ داشت روز جهانی تالاب‌ها در بندرانزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

رییس اداره نظارت و پایش تالاب انزلی از برگزاری ویژه برنامه ای با حضور مسئولین شهرستان و استان به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها، همزمان با سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در این اداره خبر داد.
حدیث کلانتری با اعلام این خبر گفت: ویژه برنامه “روز جهانی تالاب‌ها” با حضور سیدجلال نورحسینی معاون عمرانی فرماندار،حجت سجادی بخشدار و جمعی از روسا و مسئولان این شهرستان و نیز عباس حسن‌پور رئیس اداره نظارت و پایش تالاب‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان برگزار شد.
این مقام مسئول با اشاره به سرجمع اعتبارات ملی و استانی هزینه شده به منظور بازسازی ،گسترش و تجهیز بخش‌های تخصصی و آزمایشگاهی این اداره گفت: در سال جاری به همت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از محل اعتبارات ملی حدود دو میلیارد تومان برای تجهیز و بازسازی و گسترش فضای تخصصی آزمایشگاهی هزینه شد.
کلانتری ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان و معاونین، همچنین فرماندار و نماینده محترم مردم شهرستان انزلی در مجلس شورای اسلامی که نگاه ویژه و مثبتی به مراکز مطالعاتی دارند،افزود:در زمینه افزایش اعتبار برای بهبود عملکرد و به روز رسانی تجهیزات و امکانات این مرکز نیاز به مساعدت مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست و  همچنین مسئولان شهرستان داریم.
در ادامه سیدجلال نورحسینی،معاون عمرانی فرماندار به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با تالاب‌ بین‌المللی انزلی و ضرورت پیگیری همه ی دستگاه‌ها از مبادی مختلف تا دستیابی به اهداف نهایی که بهبود وضعیت محیط زیستی تالاب و کاهش آلودگی های آن می‌باشد پرداخت.
عباس حسن‌پور رییس اداره تالاب‌های حفاظت محیط زیست استان گیلان نیز مطالبی را درباره تاریخچه کنوانسیون رامسر، مشکلات و چالش‌های پیش رو و راهکارهای رفع و پیش برد احیای تالاب بیان نمودند.
وی افزود:احیا تالاب‌ها نیازمند مشارکت و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و مردم است، چرا که مدیریت خردمندانه و حیات تالاب موجب معیشت و رفاه بیشتر مردم خواهد شد.
لازم به ذکر است که پروژه بازسازی آزمایشگاه اداره نظارت و پایش تالاب انزلی با اعتبار یک میلیارد و صد میلیون تومان و طی بازه زمانی 6 ماه به بهره برداری رسید.
اداره نظارت و پایش تالاب انزلی با هدف پایش زیست محیطی منظم و قابل اطمینان و حفاظت از تنوع زيستي ،کنترل کيفي آب، بررسي آلاينده‌های تالاب و رودخانه‌های حوضه آبخیز تالاب و دریا و ارائه راه کارهاي جلوگيري از آن، فعاليت خود را از سال 1397 آغاز کرده است.

 

منبع:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.