کد خبر : 22564
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان:

بهینه‌سازی مصرف كلیدی‌ترین راهكار برای مدیریت منابع انرژی است

بهینه‌سازی مصرف كلیدی‌ترین راهكار برای مدیریت منابع انرژی است
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با حضور در برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی «دریچه» ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه برق در سطح استان به سوالات و درخواست‌های بینندگان وشنوندگان برنامه پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

محمدتقی مهدیزاده گفت: این شرکت با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط افتخار خدمت‌رسانی به بیش از یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق در استان را دارد.
وی تاکید کرد:برق در عصر حاضر،در زندگی فردی و اجتماعی شهروندان وآحاد جامعه یک نقش حیاتی و بسیار مهم و حساس را دارا است و این انرژی شرط اصلی پیشرفت و تحول در فناوری نوین جوامع بشری می‌باشد، لذا رسالت و وظیفه ای که بر عهده اینجانب و همکارانم در شرکت توزیع نیروی برق گذاشته شده،بسیار مهم و اثربخش است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن اشاره به خاموشی‌های حادث شده بعلت بارش برف شدید در شهرستان‌های تالش و آستارا گفت: خوشبختانه تمامی خاموشی های مربوط به بارش سنگین برف در شهرستان‌های فوق در اسرع وقت به همت اکیپ‌های عملیاتی این‌شرکت در روز نخست بحران برطرف گردید و تنها مواردی که بعلت انسداد معابر و راه‌های مواصلاتی غیر قابل دسترس بودند به ساعات اولیه روز بعد موکول شد.
مهدیزاده در حوزه چالش‌های موجود صنعت برق استان خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط آب و هوایی استان شامل رطوبت بالا و بحران‌های جوی نظیر بارش های برف سنگین و طوفان‌های فصلی، موجب فرسودگی شبکه‌های برق در گیلان می‌شود و سرقت‌های روز افزون سیم‌های شبکه‌های توزیع برق در سراسر استان این چالش رو دوچندان می‌نماید.
وی تاکید کرد: تامین این سرقتی‌ها به لحاظ اقتصادی و اجرایی بسیار سخت است که با دشواری آن را پیش میبریم و مهمترین دلیل ضعف برق در نواحی روستایی استان همان مقوله سرقت سیم‌های شبکه های فشار ضعیف می‌باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در ادامه افزود:شبکه‌های فشار ضعیف در حوزه استان گیلان بعد از تهران بزرگ طولانی‌ترین شبکه فشار ضعیف با حدود بیست هزار کیلومتر است و علت آن جغرافیای استان و پراکندگی می‌باشد.
مهدیزاده تصریح نمود:این‌ شرکت اقداماتی را در راستای افزایش پایداری شبکه و استمرار آن بعمل آورده است که از آن جمله می‌توان به اجرای منظم و صحیح طرح تاب آوری بر روی خطوط فشار متوسط و جایگزینی شبکه‌های سیمی فرسوده سیمی با کابل خودنگهدار اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان مزایای شبکه با کابل خودنگهدار را ارتقاء مبلمان شهری، جلوگیری از استفاده برق‌های غیر مجاز و عدم امکان سرقت انرژی از شبکه، کمک به محیط زیست و اکوسیستم و همچنین پایداری شبکه در بحران‌های احتمالی دانست.
وی در ادامه به سامانه “برق من” اشاره و بیان کرد: مشترکان برق با نصب اپلیکیشن برق من و ورود به این سامانه می‌توانند علاوه بر امکان پرداخت آنلاین صورتحساب از تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق گیلان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و امورهای توزیع برق بصورت غیرحضوری بهره‌مند شوند.
محمد تقی مهدیزاده در انتها آلودگی محیط زیست را از جمله تبعات مصرف منابع انرژی تجدید ناپذیر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر استفاده منابع انرژی تجدید ناپذیر یا به اصطلاح سوخت‌های فسیلی،اجتناب ناپذیر است؛به همین دلیل هر مقدار که در مصرف این گونه سوخت‌ها صرفه‌جویی شود، آلودگی‌های ناشی از تولید و مصرف این سوخت‌ها نیز کمتر خواهد بود.
وی بهینه‌سازی مصرف را کلیدی‌ترین راهکار برای مدیریت منابع انرژی دانست و تصریح کرد:بهینه‌سازی مصرف به این معنی نیست که مصرف خود را کاهش دهیم؛بلکه به هر میزانی که استفاده ما از انرژی به استانداردهای روز نزدیک‌تر باشد،مصرف بهینه‌ای خواهیم داشت و هزینه کمتری نیز پرداخت خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.