کد خبر : 9256
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گشایش یافت

یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گشایش یافت
مشارکت مردمی در برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بارزترین رویکرد این دوره است و آموزش فرهنگ شهروندی در همه ابعادش در راستای حفظ، رشد و توسعه شهر مورد تاکید قرار دارد.

به گزارش پویشگران گیل:
یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان امروز جمعه با هدف ارتقای ارزش های جامعه و ترویج مولفه های فرهنگ ایرانی اسلامی و محوریت شعار سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» در لاهیجان گشایش یافت.
اجرای جشنواره یاد شده با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان ، مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان لاهیجان آغاز شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند ” با اهداف حفظ و ارتقاء مولفه های فرهنگ ایرانی اسلامی،ارتقای سطح دانش شهروندی به منظور بهبود زندگی شهری، ارتقای مشارکت شهروندان در ساختن شهر سالم و پاک، اهتمام ویژه به همراهی و مشارکت شهروندان در بهسازی شرایط اقتصادی جامعه با تکیه بر توان داخلی و خلاقیت کارآفرینان ایرانی برنامه ریزی شده است.
رضا ثقتی اظهار داشت: در جشنواره پیش رو هدف آن است تا با مشارکت ارزشمند شهروندان در کنار هنرمندان و همراهی جهادی مدیران و مسئولان شهری،یازدهمین گام بلند نیز با توان بالا ، عزم همگانی و با شعار ارتقای فرهنگ شهروندی همچون سال های گذشته استوار و محکم برداشته شود.
پس از بررسی داوران بازبین، ۱۲ اثر هنری در بخش مسابقه ، سه اثر در بخش جنبی و پنج کار در بخش کودک از میان ۱۶۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پذیرفته شدند که مجید صالحی، شهرام کرمی و فاتح بادپروا از بازیگران و هنرمندان مطرح کشور به عنوان داوران بخش مسابقه معرفی شدند.
۲۰ اثر هنری یادشده یازدهمین جشنواره سراسرسی تئاتر خیابانی به مدت سه روز در پارک بعثت ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حاشیه استخر، پارک رفتگر ، بوستان هنر و پارک گلهای شهرستان لاهیجان به نمایش در خواهند آمد.
مشارکت مردمی بارز ترین رویکرد
دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اعلام کرد: مشارکت مردمی در برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بارزترین رویکرد این دوره است و آموزش فرهنگ شهروندی در همه ابعادش در راستای حفظ، رشد و توسعه شهر مورد تاکید قرار دارد.
محمد صادق حسنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفظ و ارتقای مولفه های فرهنگ ایرانی اسلامی ، ارتقا سطح دانش شهروندی ، به منظور بهبود زندگی شهری ، ارتقای مشارکت شهروندان در ساختن شهر سالم و پاک، اهتمام ویژه به همراهی و مشارکت شهروندان در بهسازی شرایط اقتصادی جامعه با تکیه برتوان داخلی و خلاقیت کارآفرینان ایرانی اهداف جشنواره یاد شده است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان ادامه داد: شهروند،”تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” ، افزایش سرمایه گذاری ، بهبود کسب و کار ، هویت سازی ایرانی ، تقویت سرمایه انسانی ، بالا بردن سطح اعتماد دولت و ملت، فرهنگ ایثار و شهادت ، آگاهی از حقوق شهروندی، همراهی برای گذر از بحران های محیط زیستی ، آسیب های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی، حقوق کودک ،محیط زیست ( چالشها ؛ مخاطرات ؛ راهکارها )،حمایت از چای ایرانی، مشارکت مسئولانه درصرفه جویی منابع انرژی ،حفظ فضای سبز ، اموال عمومی ، پسماند و ترافیک موضوعات یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را تشکیل می دهند.
نمایش رنکینگ و شهر آرزوها از اصفهان ، کی از همه قویتره از لاهیجان ، تصمیم با شما از آستانه اشرفیه ، صد رحمت به عشقهای قدیمی از بوکان ، آقای ف و خانم شین از اصفهان ، هشت خان از تهران، واکسیاه از تفرش ، عقیق سرخ از لاهیجان و نمایش رونمایی از ایلام در یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی به اجرا گذاشته می‌شود.
همچنین نمایش تندیس از تهران ، رحیل از کرمان ، ۳۷۰ شهروند نمونه از اصفهان ، مشت‌حسن خری داشت از لاهیجان، به یک کارگر ساده نیازمندیم از رشت ، لیگ جهانی از آبادان، عبدو از بندرانزلی، یک روز مخصوص از ملایر، گرگ مجازی از تبریز ، ساده اما کاربردی از آستانه اشرفیه و یوکا پدی از تهران، دیگر نمایش‌هایی است که در جشنواره سراسری تئاتر خیابانی لاهیجان به اجرا در خواهد آمد. آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند روز یکشنبه دوم مرداد ۱۴۰۱ در جزیره استخر لاهیجان برگزار خواهد شد.

 

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.