کد خبر : 21720
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۹

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در گیلان؛

تربیت مدیران فردای ایران اسلامی یک ضرورت است

تربیت مدیران فردای ایران اسلامی یک ضرورت است
فروهر معدنی:نقطه هدف فعالیت‌های کانون، هویت‌بخشی به مخاطب‌است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میهمان گیلانی‌ها بود و ضمن شرکت در نشست ساماندهی نیروهای انسانی و بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع کانون رشت، در آیین گرامی‌داشت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س)،مقام شامخ زن و مادر شرکت‌ نمود.

لزوم تربیت و آشناسازی مخاطب با هویت ‌ایرانی‌ اسلامی

فروهر معدنی در نشست با کارکنان ستادی کانون استان گیلان، از اهمیت فعالیت‌های این مجموعه در ایجاد پیوندهای ناگسستنی کودکان و نوجوانان با شخصیت‌های ایرانی‌اسلامی صحبت‌ و «تربیت و شناخت هویت» را ثمره این برنامه‌های خلاقانه و هدف‌مند عنوان‌ نمود.

وی با اشاره به زادروز ام‌ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی افزود: لازم‌است الگوهای برجسته به کودکان و نوجوانان معرفی‌ شده و با هویت‌بخشی به آنان، بسترهای لازم را برای تلاش امیدوارانه این نسل فراهم‌ کنیم.

پرهیز از اسطوره‌سازی و ضرورت ارایه الگوهای دست‌یافتنی

وی هم‌چنین، با تاکید بر لزوم پرهیز از اسطوره‌سازی تصریح‌ کرد: ارایه الگوهای دست‌یافتنی و آشناسازی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با سیره عملی این شخصیت‌ها، از رویکردهایی است که در نیل به اهداف و پیش‌برد اهداف عالیه جامعه اسلامی نقش سازنده و اساسی دارد.

معدنی بر همین اساس نیز اجرای برنامه‌های فرآیندمحور کانون و آگاه‌سازی مخاطبان با توان‌مندی‌های فردی  را مهم عنوان‌ و با بیان‌این‌که این حرکت‌ها باید در مسیری واحد به‌ پیش‌رود، افزود: طرح‌ کانون‌مدرسه از ساحت‌های تربیتی است که با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به تقویت مهارت‌ها و تربیت مدیران فردا کمک‌می‌کند.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این ارتباط توضیح‌ داد: تربیت و شناخت هویت، در بستر تقویت مهارت، شناخت و احاطه به محیط و درحرکتی فرآیندمحور اتفاق‌ می‌افتد.

هم‌گرایی و پاسخ‌گویی، بسترساز رویش استعدادها است

این مسئول فرهنگی درعین‌حال، تعامل فرهنگی و پاسخ‌گویی مسئولانه کارکنان ستادی کانون به همکاران  مراکز فرهنگی هنری را از دلایل توفیق این مجموعه و بستری برای «رویش استعدادها» دانست و افزود: برگزاری گردهم‌آیی‌های مختلف برای افزایش این هم‌گرایی‌ها  و توجه به معیشت و تلاش عملیاتی برای پاسخ‌گویی به همکاران، در دستور کار قرار دارد.

حمایت‌های مسئولان به تحقق اهداف عالیه کانون کمک‌می‌کند

مدیرکل کانون استان گیلان نیز صحبت‌های خود را با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو و قدردانی از مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برای برطرف‌سازی موانع فرهنگی آغاز و این مهم زا زمینه‌ساز ساماندهی نیروهای انسانی و تسهیل‌کننده امور دانست.

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه به ارایه گزارشی از روند فعالیت‌های کانون و افزایش مخاطبان پرداخت و در ارتباط با برخی از فعالیت‌های شاخص این مجموعه صحبت‌ نمود.

این مدیرفرهنگی هم‌چنین، به حمایت‌های ارزش‌مند مسئولان  اشاره  و با خاطرنشان‌کردن توان‌مندی‌های کارکنان کانون پرورش فکری ابراز ‌امیدواری‌ کرد که امر به تحقق اهداف عالیه این نهاد فرهنگی و تربیت کودکانی و نوجوانانی توان‌مند و در تراز انقلاب کمک‌ کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.