کد خبر : 21272
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

استاندار در شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با حضور معاون رییس جمهور:

افق آینده کشور و استان روشن و امیدبخش است

افق آینده کشور و استان روشن و امیدبخش است
استاندار گیلان از سفر معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان و بازدید میدانی از پروژه های اقتصادی، عمرانی و کشاورزی قدردانی کرد و افق آینده کشور را روشن و امیدبخش دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در جلسه در شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با حضور دکتر منظور، معاون رییس جمهور با اشاره به برخی از پروژه های مهم و استراتژیک گیلان مانند راه آهن رشت – کاسپین گفت: این پروژه از پروژه‌های راهبردی است که با حضور رئیس محترم جمهوری افتتاح و بهره برداری خواهد رسید. وی ادامه داد: همچنین پروژه آزادراه قزوین – رشت نیز در آینده نزدیک تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها طی سال های گذشته تعطیل و نیمه تعطیل بودند و در دولت سیزدهم با شتاب بیشتری روبه اتمام هستند؛ پروژه راه آهن رشت – آستارا نیز از پروژه‌های مهم استان و کشور است.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با تاکید بر فعال شدن بنادر استان و تحقق اقتصاد دریامحور در گیلان گفت: به زودی زنجیره های تولید و ارزش در استان تکمیل خواهد شد.

عباسی بر لزوم تکمیل پروژه‌های حوزه‌های جاده ای، آب و فاضلاب، سدسازی، علمی و آموزشی استان نیز تاکید کرد: احیای واحدهای تولیدی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و برای احیای واحدهای راکد نیاز به اعتبارات تبصره 18 داریم که در این راستا بانکها باید همکاری لازم را داشته باشند.

عباسی اظهار کرد: پروژه فاضلاب رشت نیز باید با سرعت بیشتری انجام شود تا رودخانه های زرجوب و گوهررود از آلودگی نجات یابند.

وی تصریح کرد:همچنین برای کاهش آلودگی در تالاب انزلی نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و منشا آلودگی‌ها شناسایی شده است و اعتباراتی نیز در بخش آبخیزداری برای کنترل ورود رسوبات به تالاب انزلی تخصیص یافته است.

استاندار گیلان تاکید کرد: دولت اهتمام ویژه ای برای پرداخت مطالبات چایکاران داشته است؛ همچنین بدنبال خرید برنج باقی مانده کشاورزان هستیم.

عباسی در ادامه با اشاره به مخاطراتی که گیلان را در بخش سیل و برف و تندباد تهدید می‌کند، گفت: به هنگام وقوع سیلاب پل‌هایی که در مسیر رودخانه ها و آبراهه ها قرار دارند در معرض خطر تخریب هستند کارشناسان سازمان مدیریت برنامه و برنامه ریزی استان پل‌ها را بررسی، ارزیابی و نشانه گذاری کردند،لذا برای پیگیری این مشکل نیازمند اعتبارات لازم هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.