کد خبر : 20138
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹

استاندار گیلان خطاب به بازرگانان ایرانی مقیم آستارخان:

بیایند و پرچم ایران را برافراشته کنند

بیایند و پرچم ایران را برافراشته کنند
جلسه هماهنگی تبادلات حمل و نقل دریایی بندر آستاراخانسکی پورت آستاراخان و جمهوری اسلامی ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
جلسه هماهنگی بندر آستاراخانسکی پورت آستاراخان به ریاست دکتر عباسی استاندار گیلان و با حضور معاون استاندار آستاراخان آفاناسیف ،آکوچیکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان ،جمالی مدیر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه منطقه روسیه و جمعی از مدیران کل استان گیلان و رئیس اتاق بازرگانی گیلان در محل شرکت بندر آستاراخانسکی پورت برگزار شد.
اسدالله عباسی در این دیدار گفت:در چند سال اخیر بعد از انقلاب اسلامی به ویژه در دولت آقای دکتر رئیسی بنابر دستور آقا و نگاهی که مقام معظم رهبری دارند، ارتباط بین ایران و روسیه به بالاترین سطح ارتقا پیدا کرده است. در گیلان و آستاراخان بایستی نسبت به سایر مناطق به عنوان پیشرو و پنجره و دروازه ورودی به سمت تجارت حرکت کنیم ما مباحث فرهنگی خیلی نزدیک بهم داریم و در مسائل مربوط به راه در زمانی که راه آهن هم در حال شکل‌گیری است. در حوزه دریا و بنادر می‌توانیم خیلی کار کنیم و مباحث تجارت چوب و روغن و غلات، کاغذ و کانتینر و امثال اینها ما متناسب با این امور صادرات کار انجام می‌دهیم
استاندار گیلان اضافه کرد: تمام مسائل مطرح شده، روی کیفیت حمل و نقل و ناوگان حمل و نقل در دریای خزر اثر دارد. ما الان به چند کشتی و شناور تند رو نیاز داریم. و از بخش‌های خصوصی دعوت می‌کنیم که بیایند سرمایه گذاری کنند، حتی کشتی‌هایی که وجود دارند در این بخش. ضمن این که من از دوستانی که اینجا هستند و کار می‌کنند، تشکر می‌کنم. بیایند و پرچم ایران را برافراشته کنند. نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: سرمایه گذار ایرانی و روسی بیایند باهم مشارکت و کار کنند تا این کار رونق بگیرد.تولیدات کشاورزی مان نیاز به آن دارد که سرعت پیدا کند، ما از قبل چوب وارد می‌کنیم  و می‌خواهیم محصولات کشاورزی خودمان را صادر کنیم در سیمان افزایش تولید داریم، می‌خواهیم صادر کنیم،همچنین مصالح ساختمانی را صادر کنیم. بعضی از این‌ها نیاز به زمان کوتاهی دارند که صادر بشوند، بازار هدف صادرات ما روسیه و آستاراخان هست.
عباسی افزود: این انتظار داریم که همه بخش‌ها بیایند و فعال شوند و اگر در جایی احساس کردیم که موانعی وجود دارد ،مشکلی وجود دارد ،ما هم در سطح بالا و عالی ،وزرا و آقای رئیس جمهور، روسای جمهور با یکدیگر، این توافق‌نامه‌ها و موانع کارها رابرطرف خواهیم نمود.در سطح استان‌ها ،ما اختیار داریم ،ما در استان گیلان به حقیقت اختیارات بالایی به ما داده اند از طرف دولت،خیلی از کارها را ما خودمان در همان جا رفع و رجوع کنیم و نیازی ندارد که دمکراسی اداری قرار بگیریم، فرایند سختی قرار بدهیم که زمان‌بر باشد،خیلی در کوتاه مدت می‌توانیم این کار را انجام بدهیم.پس بنابراین در بخش مربوط به توان ترانزیت کالاهای ما و زمان این کار ،که در کوتاهترین زمان تحقق می‌یابد.
عباسی افزود: اگر عمق اسکله‌ها و بنادر ما به میزانی که نیاز است استاندارد سازی شود ، 4.5 ،5 متر ،بشود،فکر می‌کنیم، این کار بهتر انجام شود. از دیگر نگرانی که وجود داشت لایروبی بود، لایروبی هم که فرمودند، انجام شده است. پس بنابراین ما به نظر می‌رسد که بهترین زمان است . الان آقایان آمدند ، مدیران اینجا حضور دارند، می‌توانیم بیاییم در این بخش فعال شویم.می‌توانیم اعلام کنیم هر کسی توان دارد بیاید وارد مذاکره شویم و توافق نهایی را انجام می‌دهند.
استاندار گیلان در پایان این دیدار گفت:بنده از طرف دولت می‌آیم و با حمایت میگویم تعهدات دو جانبه ایجاد شود که کشتی‌هایی که می‌آیند با ظرفیت مثلا صد درصد بارگیری کنند ،بعضی وقت‌ها به دلیل این که بنادر آمادگی ندارند از ظرفیت 60 ، 70 درصد استفاده می‌شود، بیایند 100 درصد استفاده کنند،بارگیری کنند و در مقصد و آنجا هم بار متناسب وجود داشته باشد که کشتی خالی بر نگردند که ما می‌توانیم در این زمینه کار کنیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.