کد خبر : 20042
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۱۷

آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا گیلان

آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا گیلان
جوادزاده: راه‌اندازی سیستم نانینو با هدف نظارت‌ بیشتر بر نانوایی‌ها، اقدام موثری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: هر ساله در اواخر آذر ماه و همزمان با فرا رسیدن شب یلدا خانوارهای ایرانی در تدارک گرامی‌داشت طولانی‌ترین شب سال بوده و دولت و سازمان جهاد کشاورزی نیز تمهیداتی برای تنظیم بازار این ایام در نظر دارد.
قاسم جوادزاده مقتدر افزود: در گام اول تامین کالاهای اساسی مورد نظر است که خوشبختانه در بازار استان کمبودی از نظر تامین گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد و گوشت قرمز، مرغ، برنج و آرد نانوایی‌ها به مقدار مورد نیاز در دسترس است.
وی با اشاره به وجود انواع میوه در بازار شب یلدای گیلان خاطرنشان کرد: انواع و اقسام میوه،هندوانه و مرکبات برای دورهم‌نشینی خانواده‌ها در بازار وجود دارد.
جوادزاده مقتدر با تاکید بر اینکه آجیل و شیرینی جزء کالاهای اساسی ستاد تنظیم بازار نیست، تصریح کرد: نیم نگاهی به آجیل و شیرینی در ستاد تنظیم بازار تامین کالاهای اساسی پیش‌بینی شده است.
وی یادآور شد: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر و افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی ماه‌های آبان و آذر نسبت به سال گذشته کمبودی در بخش مرغ استان وجود ندارد.
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: با توجه به التهابات بازار مرغ در سایر استان‌ها سعی کردیم با تامین به موقع از طریق زنجیره‌ها از ایجاد تنش در بازار مرغ گیلان جلوگیری نماییم.
جوادزاده مقتدر گفت: استان گیلان ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن برنج برای مصرف این جمعیت در نظر گرفته می‌شود و برنج به اندازه کافی در انبارهای استان وجود دارد.
وی به کاهش قیمت برنج در اواخر سال گذشته اشاره کرد و افزود: از اوایل تابستان دولت اقدام به خرید برنج انبارشده سال قبل کشاورزان نموده و در این راستا تاکنون ۱۰ هزار تن برنج از کشاورزان گیلانی خریداری شده است و برنامه‌ریزی دولت برای خرید برنج جدید از طریق زنجیره‌ها و شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ و اتحادیه تعاونی روستایی ادامه خواهد داشت و بنابراین از نظر تامین برنج و آرد هم مشکلی در استان وجود ندارد.
جوادزاده مقتدر خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سیستم نانینو با هدف نظارت‌ بیشتر بر نانوایی‌ها، اقدام موثری است که به آرامش حیطه تامین نان خانوار کمک می‌کند.
وی از آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا خبر داد و گفت: این طرح از امروز آغاز شده و تا شب یلدا ادامه دارد.
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گیلان با اشاره به همکاری ستاد تنظیم بازار و کارگروه اقدام مشترک در نظارت بر بازار ویژه شب یلدا از انجام هماهنگی‌های لازم با اتحادیه میادین میوه و تره‌بار استان خبر داد و گفت: توصیه ما به واحدهای صنفی و فروشندگان میوه و تره‌بار، همراه داشتن فاکتور جهت ارائه به بازرسان می‌باشد.

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.