کد خبر : 19049
تاریخ انتشار : جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

دکتر رضوانی:مردم برای اطلاع از قند خون و فشار خون به مراکز بهداشتی سراسر استان مراجعه کنند

دکتر رضوانی:مردم برای اطلاع از قند خون و فشار خون به مراکز بهداشتی سراسر استان مراجعه کنند
جلسه وبیناری با حضور معاون بهداشتی دانشگاه با مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
به گزارش پویشگران گیل:
جلسه هماهنگی و بررسی گزارش عملکرد شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها در اجرای پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری و بیماریابی فشار خون بالا و دیابت با حضور معاون بهداشتی، معاونین و مدیران گروه ها و ناظران ستادی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صورت وبینار برگزار شد.
در ابتدای این جلسه وبیناری، دکتر سیدمحمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت، اظهار داشت: مردم می‌توانند برای اطلاع از قند خون و فشار خون خود به مراکز بهداشتی سراسر استان مراجعه کنند.
 وی ادامه داد:مراقبت و پیگیری افرادی که در این پویش ابتلای آن‌ها به فشار خون بالا و دیابت تشخیص داده شود، هدف اصلی پویش ملی سلامت است.
دکتر رضوانی در خاتمه تصریح کرد: این پویش با توجه به آمار بالای ابتلا به دیابت و فشار خون بالا در استان نیازمند دقت و جدیت است . از این رو، فرصتی برای همه کارشناسان حوزه‌های مختلف بهداشت است که علاوه بر شناسایی بیماران جدید مبتلا به این بیماری‌ها که از بیماری خون اطلاع ندارند، پیگیری و مراقبت از آنها نیز انجام گیرد.
در ادامه، از سوی مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش عملکرد اجرای پویش ملی سلامت در سطح شهرستان‌ها ارائه شد.
دکتر غلامرضا صادقی، رئیس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های غیرواگیرمعاونت بهداشتی دانشگاه نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه ی ثبت در سامانه پویش ملی سلامت و گزارشی از اجرای پویش ملی سلامت تاکنون،بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی در شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان ها تاکید کرد.
منبع:پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.