کد خبر : 18497
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان: تعداد ورزشکاران سازمان یافته گیلان ۱۰ درصد افزایش یافت

رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان: تعداد ورزشکاران سازمان یافته گیلان ۱۰ درصد افزایش یافت
صادقی:تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان از ابتدای سال تا کنون به حدود ۹۲ هزار ورزشکار رسیده است که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
به گزارش پویشگران گیل:
محمد صادقی گفت: ۵۲ هزار و ۵۵۱ نفر از ورزشکاران یادشده را مردان و ۳۹ هزار و ۴۴۶ ورزشکار را بانوان تشکیل می‌دهند؛ شهرستان رشت با داشتن بیش از ۴۳ هزار ورزشکار سازمان یافته، بیشترین آمار را در این خصوص به خود اختصاص داده است.
رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان افزود: با توجه به اینکه تعداد ورزشکاران سازمان یافته در گیلان تا پایان سال گذشته حدود ۱۳۸ هزار نفر بود، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال تعداد ورزشکاران سازمان گیلان از مرز ۱۵۰ هزار ورزشکار عبور کند.
وی ادامه داد: همچنین هیات پزشکی ورزشی گیلان با برپایی ۱۸ دوره آموزشی که اکثر این دوره‌ها نیز رایگان است، رتبه نخست کشور را داراست و این روند همچنان تا پایان سال نیز ادامه خواهد یافت.
رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان اضافه کرد: ماساژ ورزشی، امدادگر ورزشی، آسیب‌های زانو، کمک‌های اولیه، آسیب‌های شایع در ورزش، مدیریت ضربه به سر، تمرینات رایج غلط در ورزش و اصول برخورد اولیه در آسیب ورزشی از مهمترین دوره‌های آموزشی یادشده است.
صادقی بیان کرد: همچنین دانشجویان رشته تربیت‌بدنی و ورزش می‌توانند با شرکت در کلاس‌هایی همچون ماساژ ورزشی،با فراگیری این رشته و اخذ گواهینامه از این هیات برای خود درآمدزایی داشته باشند.
وی به کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی ورزشکاران نیز اشاره کرد و گفت: ورزشکاران آسیب دیده برای دریافت هزینه کرد خود زمان طولانی و حدود یکساله را طی می‌کردند اما هم اینک این زمان به زیر ۲ ماه کاهش یافته و طی امسال نیز ۳۰۷ پرونده پرداختی تشکیل شده است.
وی به سایر بخش‌های هیات پزشکی ورزشی گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بخش‌های فیزیوتراپی و دندانپزشکی با پیشرفته‌ترین امکانات دایر است و ورزشکارانی که کارت بیمه ورزشی دارند تا ۴۰ درصد تخفیف دریافت می‌کنند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان به صدور گواهی سلامت برای ورزشکاران در تمام رشته‌ها نیز اشاره و اظهار داشت: ورزشکاران می‌توانند دفترچه سلامت را تکمیل و از مزایای این طرح بهره برده و گواهی سلامت دریافت کنند.
صادقی افزود: تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا خدمات‌دهی مناسبی به ورزشکاران رشته‌های مختلف ارائه شود؛ انتظار داریم ورزشکاران رشته های مختلف برای دریافت کارت بیمه ورزشی در سامانه هیات پزشکی ورزشی اقدام کنند تا جزو ورزشکاران سازمان یافته قرار گیرند و از مزایای این هیات بهره‌مند شوند.
منبع:پایگاه خبری ورزش و جوانان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.