کد خبر : 28079
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان:

خرداندیشی در کنار حکمت مهم است

خرداندیشی در کنار حکمت مهم است
مصفا:فرصت رقابت حرفه‌ای و تاثیرگذار اصحاب رسانه تداوم می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» و نخستین جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان با معرفی و تجلیل از نفرات برتر در تالار مرکزی رشت به کار خود پایان داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این آیین گفت: رسانه‌های استان سال گذشته در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری برای مشارکت حداکثری مردم به خوبی نقش آفرینی کردند.

محمد جلائی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله موضوع روشنگری در حوزه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: آنچه امروز در جهان اتفاق افتاده به ما ثابت می‌کند که رسانه‌های به تعبیر قرآن کریم در ۲ مسیر حکمت و موعظه حسنه (عقل و عواطف) فعالیت دارند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های ایالات متحده و خیابان‌های انگلیس با طرح این سئوال که چرا کشورهای حامی رسانه با تمام ابزارها نتوانستند افکار عمومی خود را در حمایت از اسرائیل قانع کنند افزود: خرداندیشی در کنار حکمت مهم است و رسانه‌ها در این جنگ با موعظه حسنه عواطف انسانی را شکل دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به رسانه‌ها عنوان نمود: توجه به رسانه‌ها موجب می‌شود که دیکتاتورها حاکم نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این آیین به قرارگاه شهید آوینی و اختصاص بودجه ویژه آن اشاره و گفت: ۴۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به گیلان اختصاص داده شد که برای تقویت برنامه‌های فرهنگی هزینه می‌شود.

امیرحسین طاهری اظهار کرد: از این مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به منظور اجرای طرح هزار مشعل، ۱۰ میلیارد ریال به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای طرح ریشه‌های رشت، ۶ میلیارد ریال به اتحادیه قرآنی، چهار میلیارد ریال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و موضوعات مربوط به خانواده، سه میلیارد ریال برای حوزه تئاتر، ۲ میلیاد ریال در حوزه هنرهای تجسمی و ۲ میلیارد ریال در بخش موسیقی اختصاص داده شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این آیین گفت: ۴۲۶ اثر در جشنواره رسانه‌ای گیلان داوری شد که صاحبان ۲۳ اثر معرفی و تجلیل شدند.

قاسم مصفا با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره در مسیر انتخاب آثار رسانه‌های مکتوب و مجازی گیلان رصد شد، اظهار کرد: آثار در بخش‌های خبری، تیتر، مقاله، مصاحبه، یادداشت، عکس، موشکن گرافی و اینفوگرافی بررسی شد و در نهایت ۲۳ اثر حائز رتبه شدند.

وی به بخش ویژه جشنواره رسانه‌ای در مسیر انتخاب با عنوان غزه و نیز جوانی جمعیت و خانواده اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز آثار برتر پس از داوری معرفی شد.

مصفا با تاکید بر اینکه فرصت رقابت حرفه‌ای و تاثیرگذار اصحاب رسانه تداوم می‌یابد، عنوان کرد: رسانه‌هایی که در حوزه سبک زندگی و حفظ پاسداشت زبان فارسی تولید محتوی داشته باشند از کمک مالی برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها و اثربخشی آنها در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصحاب رسانه از برنامه‌های این اداره کل است که سال گذشته دوره آموزشی ۲ روزه در پنج جلسه با حضور استادان برجسته کشور در رشته علوم ارتباطات برگزار شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز درباره نخستین جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات مدیره خانه مطبوعات استان برگزار شد.

میلاد ابراهیمی اظهار کرد: جشنواره یاد شده در محورهای «فرزندآوری، جوانی جمعیت و بحران سالمندی»، «مدیریت شهری و مشارکت شهروندان»، «رشت، شهر خلاق خوراک»، «اقتصاد کشاورزی و صنایع تبدیلی»، «نشاط آفرینی اجتماعی و امیدآفرینی»، «نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه مبادلات تجاری»،«پیشگیری از آسیب های اجتماعی»، «آسیب شناسی چالش های صنعت و معدن» و «کودک و نوجوان» برگزار شد.

وی بیا بیان اینکه جشنواره یاد شده در بخش‌های عکس، گزارش، یادداشت و مقاله برگزار شد، افزود: ۴۳۴ اثر به جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان ارسال شد که پس از داوری ۹ اثر برتر و یک رسانه برگزیده معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.