کد خبر : 28082
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

توانمندی داخلی حلال مشکلات بازار بین‌المللی است

توانمندی داخلی حلال مشکلات بازار بین‌المللی است
کوچکی نژاد:گیلان راهبرد توسعه مناسبات با همسایگان را دردستیابی به بازارهای بیشتر دنبال می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

جبار کوچکی نژاد در بازدید از غرفه گیلان در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ با بیان اینکه حوزه اقتصادی استانداری در این راستا برنامه ریزی خوبی انجام داده است، گفت: در این نمایشگاه گیلانیان بویژه مسئولانی که در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند توانسته‌اند با توجه به محدودیت مکانی بخشی از توانمندی‌های این استان را عرضه کنند.

وی تصریح نمود: استان گیلان در بخش‌های کشاورزی،صنایع دستی و تولیدات صنعتی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که باید به درستی از آن بهره گرفت و معتقدم این استان در حوزه هایی چون کشاورزی، زنجیره تولید و بخش صادرات ضعف‌هایی دارد که با قول مساعد و تلاش‌های مسئولان رفع می شود.

کوچکی نژاد افزود: این استان در بخش صنایع تبدیلی و بسته‌بندی‌های لوکس و زیبا برای محصولات خود با مشکل مواجه است لذا باید تلاش و سرمایه گذاری بیشتری در این بخش صورت گیرد تا محصولات با کیفیت بالا و بسته‌بندی‌های مناسب به کشورهای هدف ارسال شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد سردخانه برای صدور محصولات کشاورزی در استان نیز تاکید و افزود: بخش زیادی از مشکلات گیلان در بازارهای بین‌المللی و داخلی با تکیه بر توانمندی‌های داخل استان قابل حل است.

نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که امسال ششمین دوره آن از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاوردها حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی،کشاورزی و شیلات،صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی را به نمایش می گذارد و میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.