کد خبر : 18127
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

تشریح فرایندهای دانش بنیان برای شرکتهای عضو پارک علم و فناوری گیلان توسط تنها کارگزار ارزیابی صلاحیت

تشریح فرایندهای دانش بنیان برای شرکتهای عضو پارک علم و فناوری گیلان توسط تنها کارگزار ارزیابی صلاحیت
در تلاش هستیم تا بخشی از فرایند تحقیق و توسعه شرکت‌های شاخص تولیدی دانش بنیان استان را در پارک علم و فناوری گیلان مستقر نماییم.

به گزارش پویشگران گیل:
نشست تشریح فرایند دانش بنیان شدن بر اساس پروتکل‌های جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با حضور هسته‌ها و شرکت‌های فناور مرتبط با پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.
کارگزار رسمی ارزیابی صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان در استان گیلان، ضمن تشریح فرایندهای دانش بنیان گفت:بر اساس پروتکل‌های جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،رتبه بندی جدید شرکت‌های دانش بنیان شامل رده های فناور، نوآور و نوپا می‌باشد که جایگزین اصطلاحات دانش بنیان نوع ۱، ۲ و ۳ گردیده است.
دکتر روهام قلیچی افزود: دانش بنیان شدن به صورت یک پروژه نیست،بلکه در قالب یک فرایند تعریف می‌شود و شرکت‌ها برای دانش بنیان شدن باید طی یک برنامه ریزی در یک بازه زمانی مناسب،تمهیدات و الزاماتی را جهت موفقیت در این زمینه مهیا نمایند.
مدیرعامل گروه دانش بنیان کاشف ادامه داد: مطالعه قوانین و مقررات جدید و تلاش برای رعایت الزامات مربوطه، می‌تواند در جهت تسهیل و تسریع در حرکت به سمت مسیر دانش بنیان شدن موثر باشد.
وی تصریح کرد: گروه دانش بنیان کاشف، به عنوان تنها کارگزار رسمی ارزیابی صلاحیت و کارگزار توانمندسازی دانش بنیان در استان، آمادگی خود را در راستای ارتقای کمی و کیفی واحدهای دانش بنیان استان اعلام نموده است.

تعداد واحدهای دانش بنیان از مهمترین موارد ارزیابی رتبه زیست بوم فناوری در استانها است
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان استان گفت: یکی از مهمترین مواردی که در ارزیابی رتبه زیست بوم فناوری در سطح استانها نقش دارد، تعداد واحدهای دانش بنیان در هر استان می‌باشد.
دکتر کمیل بابایی افزود: با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود در زیست بوم فناوری گیلان، تعداد فعلی واحدهای دانش بنیان استان زیبنده نیست و باید با برنامه ریزی مناسب و تلاش مستمر با افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان شاهد ارتقای جایگاه استان باشیم.
وی تصریح کرد: ترغیب هسته‌ها و واحدهای فناور به سمت دانش بنیان شدن با توجه به مشوق‌ها و حمایت‌هایی که وجود دارد در دستور کار ما قرار دارد.
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان افزود: در راستای تقویت زیست بوم فناوری استان، در تلاش هستیم تا بخشی از فرایند تحقیق و توسعه شرکت‌های شاخص تولیدی دانش بنیان استان را در پارک علم و فناوری گیلان مستقر نماییم.
در پایان این نشست که در محل پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد، واحدهای فناور استان به طرح سوالات خود در زمینه موضوع نشست پرداختند و توضیحات لازم به واحدهای مذکور ارائه گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.