کد خبر : 16645
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۴۷

دومین همایش سلامت،ایمنی و محیط زیست برگزار شد

دومین همایش سلامت،ایمنی و محیط زیست برگزار شد
با حضور رئیس اداره سلامت حرفه ای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و جمعی از مدیران کل دستگاه ها و صاحبان صنایع استان، دومین همایش سلامت، ایمنی و محیط زیست برگزار شد.
به گزارش پویشگران گیل:
دومین همایش سلامت، ایمنی و محیط زیست- همایش جامع مشترک ذینفعان تخصصی برنامه های بهداشت حرفه ای، با حضور دکتر رضا عزتیان،رئیس اداره سلامت حرفه ای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، معاون بهداشتی دانشگاه و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های استان و بازرسان حوزه  بهداشت حرفه ای و فعالان صنایع گیلان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی، برگزار شد.
دکتر رضا عزتیان،رئیس اداره سلامت حرفه ای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در این همایش با اشاره به تاثیر HSE در بهره وری اظهار کرد: ارزش افزوده ای که از سرمایه گذاری بر روی HSE برای کارفرمایان به دست می‌آید بسیار بالا است و صاحبان کسب و کار باید به این باور برسند که در صورت رعایت بهداشت حرفه ای نیروهای کاری، می‌توانند از بسیاری از هزینه‌ها در آینده جلوگیری کنند.
وی افزود:مطمئنا برای رسیدن به ارتقای بهداشت حرفه ای در صنایع، باید زبان مشترکی با کارفرمایان ایجاد کرد زیرا کارفرمایان علاوه بر اینکه با تامین بهداشت حرفه ای رونق اقتصادی را برای مجموعه خود به دست می آورند بلکه در ارتقا سطح سلامت جامعه هم نقش آفرینی می‌کنند.
دکتر عزتیان با بیان اینکه جایگاه بهداشت حرفه ای باید در دنیای فناوری هم تبیین شود، گفت:با ورود هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین به صنایع و کسب و کار، بهداشت حرفه ای حضور پررنگتری خواهد داشت و باید قوانین و دستورالعمل های جدید تدوین کرد.
در ادامه همایش، دکتر سید محمود رضوانی،معاون بهداشتی دانشگاه- با بیان اینکه HSE تنها مربوط به محیط های کسب و کار در کارخانجات صنعتی نیست عنوان کرد: بهداشت حرفه ای مشمول همه ی محیط‌ها از جمله ساختمان ها، معابر عمومی و ادارات است.
معاون بهداشتی دانشگاه افزود: رعایت بهداشت حرفه ای و سلامت نیروی کار موجب دلگرمی و افزایش بهره وری می‌شود.
وی با اشاره به هزینه‌های گزافی که به دنبال نبود بهداشت حرفه ای در محیط های کسب و کار بر صاحبان صنایع تحمیل می‌شود، گفت:علاوه بر هزینه های مالی که بر مجموعه و نیروی کار به دنبال نبود بهداشت حرفه ای تحمیل می شود،اختلالات روانی پس از بروز حوادث،عدم اعتماد به کارفرما و خدشه دار شدن اعتبار و تخصصی بودن عملکرد مجموعه از دیگر هزینه‌هایی است که برای صاحبان کسب و کار در فقدان نظام بهداشت حرفه ای رقم می‌خورد.
دکتر رضوانی ادامه داد:سرمایه گذاری بر روی HSE مانع از بروز هزینه های مجموعه های کسب و کار در آینده می‌شود.
در پایان این همایش پس از پرسش و پاسخ، با اهدای لوح از سه تن از حامیان منتخب حوزه ی ایمنی، بهداشت و محیط زیست تقدیر شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.