کد خبر : 11043
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۲۱

جذب ۱۵ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه آزاد گیلان

جذب ۱۵ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه آزاد گیلان
سال جاری تعداد ۵ هزار و ۴۹۴ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

به گزارش پویشگران گیل:
محمد دوستار اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد ۱۵ هزار دانشجوی ورودی جدید جذب کنیم.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، محمد دوستار در بیست و چهارمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۹۸ هزار دانشجوست که در مقطع کاردانی و دکتری تخصصی در حال تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه از مجموع ۹۸ هزار دانشجو در گیلان تعداد ۳۷ هزار دانشجو در ۱۵ مرکز و واحد دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستند، افزود: ۳ هزار و ۴۲۵ هئیت علمی در گیلان وجود دارد که از این مجموع ۷۵۲ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی خدمات علمی ارائه می‌‌کنند.
دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به وضعیت شاخص‌های دانشگاه آزاد در گیلان اشاره و اضافه کرد: سال گذشته ۳۷ هزار و ۳۸۱ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل بودند.
دوستار یادآور شد: از تعداد ۳۷ هزار و ۳۸۱ دانشجو در سطح استان گیلان، تعداد ۵ هزار و ۵۷۸ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی، ۴۱۹ نفر دانشجوی غیرایرانی، ۵۹۱۱ نفر دانشجوی مقطع کاردانی، ۲۵ هزار و ۸۹۳ دانشجوی مقطع کارشناسی، ۴ هزار و ۲۸۴ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و یک‌هزار و ۲۹۵ دانشجو هم در مقطع دکتری تخصصی در مقاطع دیگر در حال تحصیل بودند.
وی افزود: سال گذشته دانشگاه آزاد ۱۳ هزار و ۵۱۸ نفر ورودی جدید داشت و پیش‌بینی می‌‌کنیم امسال در دانشگاه آزاد ۳۹ هزار و ۹۷۰ دانشجو مشغول تحصیل شوند که ۷ درصد از سال گذشته بیشتر شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه در سال جاری پیش‌بینی می‌شود تعداد ۱۵ هزار دانشجوی ورودی جدید جذب کنیم،خاطرنشان کرد: سال جاری تعداد ۵ هزار و ۴۹۴ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.