کد خبر : 5236
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بسیج رسانه

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بسیج رسانه
ظرفیت ارزشمند بسیج رسانه فرصت بسیار ذیقیمتی برای محیط زیست در جهت تحقق مردمی سازی و افزایش سواد محیط زیستی است.

به گزارش پویشگران گیل:
تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بسیج رسانه به امضا رسید.
نورالله مرادی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ روایت هاست، اظهار کرد: در جنگ ترکیبی که دشمن علیه کشورمان طراحی کرده است، یکی از ابزارها اصلی انها رسانه است.
وی افزود: در این جنگ نرم، یکی از دستمایه های محوری دشمن، موضوع محیط زیست است.
معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در دولت مردمی و انقلابی، با نگاه هوشمندانه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و همکاران ما، مردمی سازی محیطزیست در اولویت قرار گرفته است.
مرادی، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در حوزه نیروی رسانه ای برای محیط زیست کم کاری کرده ایم و به اندازه کافی، نیروهای متخصص تربیت نکرده ایم.
سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ظرفیت‌های سازمان بسیج رسانه، گفت: ظرفیت ارزشمند بسیج رسانه فرصت بسیار ذیقیمتی برای محیط زیست در جهت تحقق مردمی سازی و افزایش سواد محیط زیستی است.
وی، تربیت خبرنگاران محیط زیست را یکی از موضوعات عملیاتی در راستای نگاه کلان برای صیانت از محیط زیست دانست و تاکید کرد: نباید به دشمن اجازه داد از موضوعات محیط زیستی علیه ما استفاده کند.
مرادی، افزود: اصل پنجاهم قانون اساسی به عنوان یک اصل مترقی، حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی تلقی کرده است و ما می بایست یک یک واژگان این اصل را تبیین کنیم تا همه مردم در حفظ محیط زیست مشارکت کنند.
مرتضی کارآموزیان؛ مسوول سازمان بسیج رسانه با اشاره به کلیدواژه های سخنان اخیر مقام معظم رهبری از جمله «امیدآفرینی»، «جهاد تبیین» و «آموزش»، اهالی رسانه را از مخاطبان اصلی این کلیدواژه ها عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف ذاتی بسیج، تعامل و همکاری با بعضی از دستگاه ها از جمله سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی، تربیت نیروهای خبرنگار کیفی در حوزه محیط زیست را لازمه تولیدات محتوایی باکیفیت در این حوزه برشمرد و تصریح کرد: هدف ما از امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست، آموزش افرادی است که بعد از آشنایی با فرآیندهای انجام کار در این سازمان، تولیدات رسانه ای خوب داشته باشند، یا خودشان رسانه داشته باشند یا با آموزش های ما اقدام به ایجاد صفحات اطلاع رسانی در پلتفرم های داخلی نمایند و در نهایت موجب جریان سازی و مفهوم سازی در حوزه محیط زیست شوند.
کارآموزیان از سازمان حفاظت محیط زیست خواست کلان روایت های اصلی در این حوزه را در اختیار افرادی که آموزش می بینند قرار دهد تا بر اساس این کلان روایت ها پیش روند.
مسوول سازمان بسیج رسانه در ادامه خاطرنشان کرد: ما کلیه ظرفیت های خود را در اختیار شما قرار خواهیم داد چون زیست ما در گروی حفاظت از محیط زیست است.
در پایان این مراسم، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بسیج رسانه به امضای معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و مسوول سازمان بسیج رسانه رسید.
گفتنی است موضوع این تفاهم نامه، تعامل و همکاری دو سازمان از طریق بهره گیری و به کارگیری ظرفیت آموزشی و رسانه ای یکدیگر در حوزه محیط زیست و توسعه سرمایه های زیست محیطی کشور است که برای مدت 3 سال به امضا رسیده است و این زمان با توافق و رضایت طرفیت قابل تمدید می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.