کد خبر : 3414
تاریخ انتشار : جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

با حضور رئیس بنیاد شهید: اهدای مدال به پدر شهید عشوری

با حضور رئیس بنیاد شهید: اهدای مدال به پدر شهید عشوری
شهدای مدافع امنیت، مظلومیت مضاعف دارند

به گزارش پویشگران گیل:
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار گیلان، با حضور در شهرستان رودسر، در مراسم ششمین سالگرد شهادت حسن عشوری شرکت کردند.
سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در مراسم ششمین سالگرد شهید مدافع امنیت حسن عشوری در گلزار شهدای رودسر با بیان اینکه پروردگار برخی از دردانه‌های خود را برای روز خاصی ذخیره می‌کند، اظهار کرد: شهدا بنده‌های خاص و مخلص خدا بودند که خداوند آنان را مأمور تبلیغ و تبیین دین در جامعه اسلامی کرد.
وی با اشاره به نقش شهدا به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم در اثبات حقانیت جمهوری اسلامی گفت: شهدایی مثل شهید عشوری و حججی به دفاع از حرم و کشور پرداختند تا در مورد مشروعیت حضور و دفاع از حرم برای مردم روشنگری کنند این شهدا قربانی شدند تا قلوب جامعه متحول شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، گیلان را یکی از استان‌های برجسته در حوزه ایثار و شهادت دانست و افزود: گیلانیان یکی از مردم باسابقه در مبارزات دینی و دفاع از اهل بیت (ع) هستند که در این راه شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شهدا نمونه بارز ایمان و امید هستند، گفت: شهید مظهر اعتماد و ایمان به خدا بوده و شهد بعد از معامله با پروردگار به رستگاری و سعادت یعنی شهادت رسیدند.
وی با تاکید بر لزوم توجه به امیدآفرینی در جامعه از طریق بازگو کردن ویژگی شهدایی همچون شهید عشوری بیان کرد: یکی از رازهای شهادت گمنامی است و بسیاری از شهدای امنیت در عین گمنامی به شهادت می‌رسند که اگر ویژگی آنان برای نسل جدید بازگو شود به افزایش امید در کشور کمک می‌کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره مظلومیت شهدای مدافع امنیت و نهادهای اطلاعاتی افزود: شهدای امنیت دارای مظلومیت مضاعفی در جامعه و در عین قدرت در گمنامی هستند و بسیاری از پرونده‌های شهدای دستگاه‌های امنیتی قابل بیان نیستند.
قاضی زاده هاشمی یکی از اهداف دشمن‌ از ایجاد اغتشاش در کشور را مقابله با فرهنگ شهادت و ایثار دانست و گفت: هدف دشمن مقابله با فرهنگ شهدایی همچون شهید عشوری است که نمونه بارز آن را در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم.
وی با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق سیستم های اطلاعاتی غربی برای ایجاد اغتشاش در کشور در شهریورماه سال گذشته بیان کرد: تمامی رؤسای جمهور و سران کشورهای غربی در ایام اغتشاشات از آشوبگران حمایت کردند ولی حضور مردم در صحنه نشان داد آنان به جز تعظیم در برابر ملت بزرگ ایران هیچ چاره‌ای ندارند.
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه ملت ایران با پروردگار خود پیمان ایثار و شهادت بستند، گفت: خون شهدای امنیت مثل شهید عشوری، آرمان علی‌وردی‌ها در کشور ایران پایمال نمی‌شود زیرا ملت ایران با اهدای شهید نشان داده که با پیمان خود با خدا و انقلاب اسلامی پایبند است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به جامعه آفرینی شهدا در کشور در برهه‌های حساس افزود: شهدا ما جامعه آفرین هستند و اگر شهدا نباشند، فرهنگ، اقتصاد و اشتغال در جامعه از بین می‌رود.
وی فطرت ملت ایران را ملتی با عفت و دیندار برشمرد و گفت: ۵۰ سال تلاش شد تا عفت و حیا را از آن ملت ایران دور کنند ولی موفق نشدند ولی تلاش های آنان منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد زیرا فطرت بانوان و مردمان این مرز و بوم فطرتی دین‌دار است.
یادواره ششمین سالگرد شهادت شهید بسیجی مدافع امنیت حسن عشوری با سخنرانی دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. رونمایی از کتاب لباس شخصی ۲ با محوریت شهید عشوری، تشییع پیکر شهید گمنام و اهدا مدال یکی از قهرمانان ملی به پدر شهید از دیگر برنامه های این یادواره بود. همچنین دکتر قاضی‌زاده در منزل این شهید گرانقدر حضور یافت و با خانواده وی دیدار کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.