کد خبر : 26314
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸

رئیس شورای شهر رشت در دیدار نوروزی با استاندار گیلان:

دغدغه‌های سراوان هنوز برطرف نشده است

دغدغه‌های سراوان هنوز برطرف نشده است
حمایت و همراهی استاندار گیلان در اجرای پروژه طرح میثاق و لندفیل سراوان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:
رئیس شورای شهر رشت گفت: دغدغه‌های سراوان هنوز برطرف نشده است و با پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار گیلان اقدامات خوبی از سوی شهرداری براساس برنامه تعیین شده جهت ساماندهی و رفع آلودگی‌های زیست محیطی در این حوزه صورت گرفت.

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت در دیدار نوروزی با استاندار گیلان با اشاره به اینکه شورای رشت سال ۱۴۰۲ را به دور از هرگونه اختلاف و تنش درون شورایی پشت سر گذاشت،افزود : انتخاب شهردار رشت که با وحدت و همدلی شورا و همچنین عنایت استاندار گیلان و نماینده ولی فقیه در استان به نتیجه رسید، یکی از اقداماتی بود که با عملکرد خوب شهردار رشت ،مطلوب بودن آن بیش از پیش قابل مشاهده است‌.

وی به اجرای پروژه‌های طرح میثاق رشت اشاره و گفت: از استاندار گیلان به واسطه همکاری در اجرای پروژه‌های طرح میثاق کمال تشکر را دارم و معتقدم مهم تر از پروژه‌های طرح میثاق ،لندفیل سراوان است که با پیگیری‌ها و حمایت‌های خوب استاندار گیلان اقدامات خوبی از سوی شهرداری برابر برنامه تعیین شده جهت ساماندهی و رفع آلودگی‌های زیست محیطی در این حوزه صورت گرفت.

کارگرنیا با تاکید به اینکه بخش عمده ای از مشکلات سراوان که گاها منجر به تجمعات اعتراضی برخی ازساکنین آن منطقه می‌شد، برطرف شده است،گفت: با اقداماتی که در دفنگاه سراوان در دست انجام است،ساکنین منطقه به این باور رسیده اند که مسئولین آنان را فراموش نکرده و برای رفع مشکلات ناشی از انباشت زباله‌ها تلاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه دغدغه‌های سراوان هنوز برطرف نشده است،گفت: متاسفانه در خصوص تصفیه‌خانه شیرابه سراوان هنوز نتیجه مطلوبی حاصل نشده و قراردادی که پیش از شروع فعالیت شورای ششم رشت در این باره منعقد شده بود،در نهایت به دلیل عدم انجام تعهدات از سوی پیمانکار به کمیسیون ماده ۳۸ جهت تعیین تکلیف ارسال شد.

وی به برگزاری مناقصه جدید پیرامون تصفیه‌خانه شیرابه لندفیل سراوان اشاره و افزود: این مناقصه برگزار شد و شرکت‌های مختلفی در آن شرکت کردند و ان شاالله در اسرع وقت با انتخاب شرکت دارای صلاحیت و تجربه‌کاری در خصوص تصفیه شیرابه شاهد رفع آلودگی آب‌های سطحی و زیرسطحی باشیم.

کارگرنیا به لزوم تعیین جایگاهی برای دفن زباله در مواقع بحران اشاره کرد و گفت: استاندار محترم موکدا درباره تعیین محل جدید دفن زباله دستوراتی را صادر کردند که نیاز به عنایت بیشتر دارد.

 

منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.