کد خبر : 562
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴

بالغ بر یک هزار و ۸۵۹ تن برگ سبز چای توسط چایکاران سیاهکلی تحویل کارخانجات شد

بالغ بر یک هزار و ۸۵۹ تن برگ سبز چای توسط چایکاران سیاهکلی تحویل کارخانجات شد

به گزارش پویشگران گیل:| رئیس اداره چای شهرستان سیاهکل در گفت و گوی با اشاره به خرید بیش از یک هزار و ۸۵۹ تن برگ سبز چای از چایکارانی شهرستان گفت ارزش اقتصادی این مقدار از برگ سبز تحویلی بیش از ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. مهندس سعید مهدوی ادامه داد: از این

به گزارش پویشگران گیل:|
رئیس اداره چای شهرستان سیاهکل در گفت و گوی با اشاره به خرید بیش از یک هزار و ۸۵۹ تن برگ سبز چای از چایکارانی شهرستان گفت ارزش اقتصادی این مقدار از برگ سبز تحویلی بیش از ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
مهندس سعید مهدوی ادامه داد: از این مقدار برگ سبز چای حدود ۱۶۵۸تن درجه یک و فقط ۲۰۱ تن درجه دو بوده است.
وی مقدار چای خشک تولید شده در چین اول سال جاری زراعی را ۴۱۸ تن عنوان کرد و افزود این مقدار از چای خشک برای بازارهای استان های همجوار صادر می شود
رئیس اداره چای شهرستان سیاهکل تصریح کرد : در سال گذشته بالغ بر۱ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان به عنوان تسهیلات به زراعی باغی ، احیا ، مکانیزاسیون و خرید ماشین آلات چای به ۶۰۸ چایکار سیاهکلی اعطا شده است.
وی افزود: در طی ۳ سال گذشته حدود ۱۵۰هکتار از باغات شهرستان سیاهکل مورد عملیات به باغی قرار گرفتند و حدود ۵۵ هکتار از باغات رها شده سیاهکل احیا گردید.
گفتنی است: شهرستان سیاهکل دارای ۱۶۰۰ هکتار باغ چای فعال می باشد و از جمعیت ۴۷ هزار نفری سیاهکل حدود ۲هزار و ۲۰۰ نفر چایکار هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.