کد خبر : 15094
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

معصومه نیک‌کار

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان: رشد ۱۰۵ درصدی گردشگران در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ استان گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان: رشد ۱۰۵ درصدی گردشگران در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ استان گیلان
حسین یونسی: طرح گردشگری دریایی استان گیلان از24 اسفند 1401 تا 15 فروردین ماه 1402 ادامه داشت و در این مدت 110هزار و 772 نفر از گردشگری دریایی استان بهره بردند.

به گزارش پویشگران گیل : 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد 105 درصدی گردشگران در طرح گردشگری دریایی 1402استان گیلان گفت: در این مدت 110 هزار و 772 نفر از گردشگری دریایی استان بهره بردند.
مهندس حسین یونسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: شمال کشور دارای 800 کیلومتر خط ساحلی بوده که 30 درصد آن متعلق به استان گیلان است.
وی ادامه داد:استان گیلان دارای بیش از 270 کیلومتر ساحل بوده که باید به این مقادیر مسیرهای تالابی و رودخانه‌های قابل قایقرانی را نیز افزود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به استقبال هموطنان از گردشگری دریایی در استان گیلان، خاطرنشان کرد: طرح گردشگری دریایی استان گیلان از24 اسفند 1401 تا 15 فروردین ماه 1402 ادامه داشت و در این مدت 110هزار و 772 نفر از گردشگری دریایی استان بهره بردند.
یونسی افزود: در طرح گردشگری دریایی 1402 استان گیلان بیش از 105 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال 1401 و همچنین 214 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال 1400را شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه در استان گیلان 18شناور عملیات امداد و نجات گردشگران دریایی را برعهده داشتند، اذعان داشت: در مدت مذکور ۶ فروند شناور تخصصی متعلق به بنادر و دریانوردی گیلان با مشارکت 12 فروند قایق همیاران ناجی و همچنین 18 ناظر در تامین ایمنی و امدادرسانی دریایی بنادر استان گیلان فعالیت داشتند و به ۵۵ نفر گردشگر نیز امداد رسانی کردند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به وجود 41 مرکز گردشگری دریایی در استان گیلان، تصریح کرد: اطلاع رسانی های بسیار در راستای راهنمای گردشگری دریایی ایمن از طریق پخش بروشور، نصب بنر و پخش در تلویزیون شهری صورت گرفت و بازدید میدانی مستمر از مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی و بازرسی ایمنی محور از تجهیزات و شناورهای بکار گرفته شده در این مراکز، بازنگری و نصب41 علامت هشدار دهنده ایمنی ترددهای دریایی در تالاب بین‌المللی انزلی، ارتقاء سطح تجهیزاتی همیاران ناجی در سواحل استان، لایروبی حاشیه بلوار انزلی برای ایمن و فعال سازی تردد شناورهای تفریحی اتحادیه تعاونی قایقرانان و همچنین انجام گشت های منظم روزانه شناورهای امدادی در محدوده های پر ترافیک دریایی از جمله اهم اقدامات در طرح گردشگری دریایی 1402 استان گیلان بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.